آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۵۷۴
بورس
۱۰

معرفی کتاب

انتشار «پرسش و پاسخ های کارگروه های تخصصی جامعه حسابداران رسمی ایران»

دنیای اقتصاد : کتاب «پرسش و پاسخ های کارگروه های تخصصی جامعه حسابداران رسمی ایران» منتشر شد. کارگروه های تخصصی جامعه حسابداران رسمی ایران به عنوان مرجعیتی واحد برای پاسخگویی به پرسش های فنی و حرفه ای «حسابداران رسمی» درباره به کارگیری صحیح الزامات استانداردهای قانونی، مقرراتی و حرفه ای در زمینه حسابداری، حسابرسی، آیین اخلاق و رفتار حرفه ای و قوانین و مقررات مربوط توسط «حسابداران رسمی» است.

از جمله مسوولیت های اصلی کارگروه های مزبور، پاسخ به پرسش های فنی و حرفه ای مطرح شده توسط موسسات حسابرسی عضو جامعه یا صاحبکاران در موارد خاص، با هدف به کارگیری صحیح و یکنواخت الزامات اصول و ضوابط حرفه ای است. کتاب پرسش و پاسخ های کارگروه های تخصصی جامعه حسابداران رسمی ایران، شامل آن بخش از پرسش هایی است که توسط کارگروه های تخصصی جامعه طی سال های 1381 تا پایان سال 1396 بررسی و به آنها پاسخ داده شده و به دلیل قابلیت به کارگیری و استفاده از آنها در شرایط مشابه، توسط مرکز آموزش حسابداران رسمی (ماحر)، به عنوان یک مجلد در دی ماه 1397 در 1500 نسخه انتشار یافته است. مطالعه و بهره برداری از پرسش و پاسخ های مطرح شده در این کتاب توسط «حسابداران رسمی»، در شرایط مشابه مورد تاکید جامعه است. همچنین به داوطلبان شرکت در آزمون انتخاب حسابداررسمی و داوطلبان شرکت در آزمون رتبه بندی کارکنان حرفه ای موسسات حسابرسی عضو جامعه و سایر علاقه مندان نیز، مطالعه کتاب مزبور توصیه می شود.

شکست بخورید و برخیزید

دنیای اقتصاد : کتاب شکست بخورید و برخیزید توسط انتشارات «دنیای اقتصاد» منتشر شد. کتاب مزبور که در برگیرنده این مفاهیم است که «چگونه می توان در پس هر شکستی، قوی تر از گذشته برخاست؟» توسط اسکات آدامز به نگارش درآمده و از سوی شاهین احمدی ترجمه شده است. این کتاب، داستان موفقیت بسیار نامحتمل افراد در دل مجموعه ای از شکست های خجالت آور است.

اگر در آغاز سفر خود به سوی موفقیت، با هر تعریفی، قرار دارید، یا به این فکر می کنید که کجای کار را اشتباه رفته اید، ایده های نابی در این کتاب خواهید یافت. این کتاب، سرگذشت خودنوشت اسکات آدامز، کارتونیست آمریکایی است. وی خالق شخصیت های کارتونی معروفی به نام دیلبرت و داگبرت است که در سراسر جهان طرفداران بی شماری دارد. در کتاب مزبور عنوان شده: «در هیچ یک از موضوعاتی که در این کتاب مطرح می شود، تخصص ندارم. اما یک ساده ساز حرفه ای هستم. مشغولیت اصلی من در چند دهه گذشته، خلق کتاب کارتونی دیلبرت بوده است. کشیدن نقاشی های کارتونی فرآیندی است که پارازیت های غیرضروری موقعیت ها را حذف می کند تا به یک هسته مضحک اما واقعی دست یابد. یک نقاش کارتونی مجبور است با تقریبا چهار جمله، به این مهم دست یابد. این ترفند را حدود نه هزار بار اجرا کردم که گاهی موفق بوده ام.» در ادامه کتاب، فرآیندی ساده ساز را توصیف خواهم کرد که شما را از تمام گام های مورد نیاز یک فرد برای دست یابی به موفقیت آگاه می کند. معادل بشری موفقیت، سود است. سود تنها چیز ساده ای است که می توان با اندازه گیری آن، حاصل تمام تصمیمات پیچیده زندگی را روشن کرد.