آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۳۳۹۴
سیاست
۲

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

وزارت بهداشت رسیدگی کند: عصب کشی یک دندان و پرکردن آن 500 هزار تومان است. بسیاری از مردم از دندان درد رنح می برند اما قدرت پرداخت برای ترمیم دندان هایشان را ندارند. از وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضای چاره جویی داریم.

علی- ف

کاغذ دولتی کجاست؟ روزنامه ها برای چاپ و توزیع روزنامه با مشکلات فراوانی مواجه اند. کاغذ دولتی کجاست؟

مبینا

قدردانی: به این وسیله از آقای احمدی یکی از کارمندان پرتلاش شهرداری منطقه دو گرگان سپاسگزاری می کنم.

از ساکنان محله مبخچه گران گرگان

شرایط بحرانی: مردم برای خرید مایحتاج ضروری به علت گرانی شرایط سخت و بحرانی را می گذرانند. برازنده نیست مردم ایران با این وضع و بی مسئولیتی مسئولان زندگی کنند. وعده های رئیس جمهوری کی محقق خواهد شد؟

ارسلان صباحی

دلالان گوشت: هر روز مقابل مراکز توزیع گوشت با نرخ تنظیم بازار عده ای دلال افرادی را اجیر می کنند و گوشت ها را با قیمت بالاتر می خرند و گران می فروشند. سهم بسیاری از افرادی که بیمار هستند و فرصت و توانایی درصف ایستادن را ندارند، پایمال می شود. مسئولان باید دلالان را شناسایی کنند و چاره ای بیندیشند.

یک مخاطب

قیمت های دوگانه!برای خرید محصولات ایرانی به هر فروشگاه مراجعه می کنیم، قیمت ها متفاوت است. مسئولان که نمی توانند قیمت ها را کاهش دهند، حداقل نظارت داشته باشند تا از دوگانه بودن قیمت ها و اجحاف به مشتریان جلوگیری کنند. نظارت ضعیف است و این مسئله باعث سوءاستفاده برخی کاسب ها شده است.

مهدوی

درخواست ساکنان کوچه رازی از شهرداری منطقه14: جمعی از ساکنان خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، کوچه های رازی غربی و شرقی از شهرداری منطقه 14، ناحیه یک، تقاضای ساخت پل ماشین رو در انتهای کوچه رازی غربی، منشعب از خیابان قریب را دارند تا بتوانند به راحتی به کوچه مجاور رازی غربی رفت وآمد کنند.

رضا سیف

ضرورت انتقال تعمیرگاه ها به منطقه غیرمسکونی: بارها از شهردار منطقه 14 تهران تقاضای انتقال تعمیرگاه های مزاحم از خیابان پیروزی، خیابان شکوفه به منطقه غیرمسکونی را داشتیم، متاسفانه برای انتقال آنان هیچ کاری انجام نداده اند. آیا شهرداری منطقه 14 روابط عمومی ندارد که پس از چاپ درخواست ها در مطبوعات پاسخ گو باشد؟

یک مخاطب

چرا ادغام بانک ها: انتخاب و افتتاح حساب در بانک ها باید از سوی مردم دلبخواهی باشد. بسیاری از مشتریان بانک ها، سوابق آنها را در نظر گرفته و با آنها کار می کنند. ادغام بانک ها، حق انتخاب از را مشتریان می گیرد و به نوعی تحمیل آنان به داشتن یک حساب در بانک مربوطه است.

یک مخاطب

فال و تنقلات فروشی کودکان، افتخار نیست فاجعه است!کشور عزیز ما، ایران، مهد گفت وگو، میهمان نوازی، دست گیری، حمایت و پشتیبانی است. کمک های انسان دوستانه مردم ما همراه با مودت و مهربانی در همه دوران های بحرانی، جوابگوی بخش بزرگی از نیازهای مردمان آسیب دیده ایران و کشورهای پیرامون بوده است؛ به عنوان نمونه در سال هایی که در جهان زلزله آمده یا سیل جاری شده یا مردم دچار کمبود غذا شده اند، مردم و دولت وقت ایران کمک‎های زیادی به آن کشورها کرده اند که نشان از خوی دلسوز ایرانی دارد. کمک، مساعدت، همراهی و همیاری بسیار هم عالی است، اما این برای موقعی است که کشور و مردمانش هیچ مشکل، کمبود و نارسایی ای نداشته باشند. متاسفانه تحریم، مشکلات ریزودرشت اقتصادی، ضعف های شدید مدیریتی و تعطیلی تولیدی ها و بی کارشدن دوباره جوانان سبب نارضایتی زیاد در سطح کشور شده است. گمان نمی رود درحال حاضر و در شرایط فعلی، کشورمان از دیگر کشورها بی نیازتر باشد. قطع شدن ناگهانی درآمد بسیاری از مردم که تا دیروز زندگی شان روال عادی داشت و با فقر نسبی می ساختند، سبب شده یا خانواده های بسیاری از هم بپاشند یا مرد خانه برای تامین زندگی دست به سرقت بزند. دست فروشی، فال و تنقلات فروشی از سوی کودکان خردسال معصوم، افتخار نیست، بلکه فاجعه است. آیا کسی نیست که نمایش زیر خط فقر یا مرگ تدریجی مردم را ببیند؟

علی اکبر فرقانی

تقاطع میدان شهدا و خیابان مجاهدین که یکی از مبادی ورودی طرح ترافیک است، به دلیل اینکه دوربین های نصب شده از پلاک جلوی خودروها عکس می گیرند، بسیاری از خودروها؛ چه موقع ورود به طرح و چه زمان خروج خودروی خود را نزدیک اتوبوس ها می کنند و به همین راحتی روزانه صدها مورد قانون شکنی صورت می گیرد. پیشنهاد می کنم در این تقاطع و جاهایی که دوربین ها از پلاک جلوی خودروها عکس برداری می کنند، سیستم عکس برداری را تغییر داده و دوربین ها از پلاک عقب عکس برداری کنند، در این صورت امکان قانون شکنی وجود ندارد.

منتظری