آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۱
ورزشی
۹

کمیته ملی المپیک: فدراسیون دوچرخه سواری از سوءمدیریت رنج می برد

کمیته ملی المپیک با انتشار بیانیه ای نسبت به اظهارات رئیس فدراسیون دوچرخه سواری واکنش نشان داد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری روز شنبه در گفت وگویی که روی خروجی سایت این فدراسیون قرار گرفت ضمن انکار حمایت های همه جانبه کمیته ملی المپیک، عدم اعزام تیم بزرگسالان به مسابقات آسیایی را عدم همکاری این نهاد عنوان داشت. همین ادعا واکنش کمیته ملی المپیک را به دنبال داشت تا جایی که دیروز اطلاعیه ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «کمیته ملی المپیک طبق لیستی که در پایان مطلب ارائه می گردد توانست جزو معدود ارگان هایی باشد که بودجه خود را بصورت صد در صد دریافت و در همین راستا بودجه تمام فدراسیون ها از جمله فدراسیون دوچرخه سواری را بصورت تمام و کمال پرداخت نماید. اتفاقا بخش قابل توجهی از بودجه سال 97 در تاریخ 27 اسفند ماه به حساب فدراسیون واریز گردید که رئیس فدراسیون می توانست در صورت برنامه محور بودن و داشتن پیش بینی های لازم همین مبلغ را برای تهیه بلیط و یا سایر هزینه های اعزام تیم هزینه نماید. طبق لیست پیوست مشخص است که کمیته ملی المپیک برای حمایت ویژه از این رشته در نیمسال نخست سال 97 بیش از 80 درصد بودجه فدراسیون را به حسابش واریز کرد و تمامی هزینه های اعزام به بازی های آسیایی را نیز متقبل شد.

به واقع مشخص است که رئیس فدراسیون دوچرخه سواری قصد دارد ناکامی قطعی این رشته طی یکسال اخیر را با فرافکنی و اظهارات غیرواقع، متوجه نهادهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نموده و سوء مدیریت خود را انکار نماید.»