آرشیو دو‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۱
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد شهید جاویدالاثر غلامحسین آشوری

شاگرد آیت الله مرعشی و عاشق امام خمینی

شهید غلام حسین آشوری در یکی از روزهای زیبای سال 1332 در قریه یحیی آباد قاقازان از توابع شهرستان قزوین به دنیا آمد.

چهار سال از آغاز تحصیلاتش گذشته بود که با دلی سرشار از امید و عزمی راسخ در سال 1348 برای ادامه تحصیلات به شهر قم آمد و از محضر آیت الله مرعشی نجفی بهره برد.

حضور در قم و آشنایی با مبارزین و مجاهدین انقلاب اسلامی سبب شد که این طلبه جوان و فعال نیز به خیل عاشقان روح الله بپیوندد.

وی به تاریخ 3 فروردین 1361 در زیر آتش دشمن و انفجارهای مهیب در اطرافش، مورد اصابت گلوله قرار گرفت؛ به شهادت رسید و پیکر پاکش مفقودالاثر شد.

بخشی از وصیت نامه شهید: ای پدر و مادر عزیز و مهربانم از حق خودتان بگذرید و از خدا هم بخواهید که از حقش بگذرد و مرا ببخشد عذاب ندهد و مورد لطف و مرحمت خویش قرار دهد.ای پدر عزیز! ای کسی که برای من رنج کشیدی و مشقت های فراوانی متحمل شدی، این من روسیاه، نادان، بی تجربه و بی عقل از زحمات شما قدردانی نکردم...

ای پدر و مادر! من در حال اعزام به جبهه و دعاگوی شما هستم.خداوند به شما اجر دنیا و آخرت عنایت بفرماید. مرا ببخشید و دعا کنید تا خدا هم مرا ببخشد... طلب مغفرت کنید از درگاه خداوند که دعای پدر و مادر در حق اولاد مستجاب می شود دعا کنید دعا کنید و دعا کنید. اگر جزء شهدا حساب شدم در روز قیامت به اذن خدا از شما پدر و مادر شفاعت خواهم نمود.