آرشیو سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۲
صفحه آخر
۱۲

درخواست «اعدام» برای محمد مرسی توسط دادستانی مصر

دادستانی مصر می گوید برای «محمد مرسی»، رئیس جمهور برکنار شده این کشور به اتهام جاسوسی، درخواست حکم اعدام داده است.

دادگاه جنایی قاهره می گوید روز یکشنبه بار دیگر برای رسیدگی به پرونده «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر و دیگر متهمان پرونده معروف به «جاسوسی برای حماس» تشکیل جلسه داده که این جلسه به استماع اظهارات نماینده دادستانی اختصاص داشته است. نماینده دادستانی در این جلسه ادعا کرده، گروه اخوان المسلمین در راستای طرح موسوم به «خاورمیانه جدید» سعی کرده طرح های تروریستی برای براندازی کشورهای عربی و تجزیه آنها را اجرا کند و در این راه دست به تفرقه افکنی بین شهروندان زده است، لذا دادستانی درخواست حکم اعدام برای مرسی دارد.

طبق گزارش روزنامه «الشروق» مصر، نماینده دادستانی این را هم گفته که، اخوان المسلمین جنایت دیگری مرتکب شده که افشای اسرار کشور برای یک کشور بیگانه بوده و مطابق با یک گزارش امنیتی، اعضای اخوان المسلمین با سپاه پاسداران ایران، حزب الله لبنان و جنبش حماس در ارتباط بوده اند و «محیی حامد»، «احمد عبدالعاطی»، «محمد رفاعه الطهطاوی»، «اسعد الشیخه» و دیگر اعضای این گروه اطلاعاتی را به آنها داده اند که به ضرر منافع کشور و امنیت ملی مصر است و تاثیرات منفی بر روابط قاهره با برخی کشورها داشته است!

به گفته وی، این متهمان در زمان ریاست جمهوری مرسی، مسئولیتی هایی داشته و به همین دلیل مسئول درز این اطلاعات هستند. گفتنی است همزمانی این اقدام مصر با تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا بسیار قابل تامل است!

گفتنی است محمد مرسی، احتمالا به دلیل نداشتن تجربه سیاسی پس از قدرت گرفتن در مصر به سمت رژیم صهیونیستی و سعودی غش کرد و نتیجه کارش شد، آنچه در بالا خواندید.