آرشیو سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۲
ورزشی
۹

2 میلیارد، سقف پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‎ها

کمیته ملی المپیک براساس برنامه فدراسیون‎ها در سال جاری و به خصوص میادین انتخابی المپیک که در پیش دارند میزان بودجه و سقف پرداختی به هر یک از آنها را مشخص می‎کند.

اگرچه وزارت ورزش به عنوان متولی ورزش کشور تامین هزینه های فدراسیون ها را عهده دار است اما بخش قابل توجهی از بودجه آنها هم توسط کمیته ملی المپیک تامین و پرداخت می شود.

بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای فدراسیون ها بر اساس جایگاه و نوع فعالیت های آنها متفاوت است. این کمیته سال گذشته با این رویکرد میزان بودجه تخصیصی به هر یک از فدراسیون ها را مشخص و بر اساس آن در مراحل مختلف، واریزی به حسابشان را انجام داد.

البته به منظور «مدیریت هزینه» و اجرایی شدن آن در فدراسیون ها، کمیته ملی المپیک علاوه بر تعیین بودجه مصوب برای هر فدراسیون، سقف 2 میلیارد تومان را برای پرداختی به آنها تصویب کرد. بر این اساس سال گذشته و در میان فدراسیون ها، کشتی بیشترین دریافتی را از کمیته ملی المپیک داشت. بودجه تخصیصی این کمیته به کشتی به اندازه سقف تعیین شده یعنی 2 میلیارد تومان بود. دیگر فدراسیون ها هم صد درصد بودجه مصوب خود را دریافت کردند.

کمیته ملی المپیک قصد دارد برای تخصیص بودجه به فدراسیون ها در سال جاری نیز چنین شیوه ای را اجرا کند. البته هنوز نه میزان بودجه جداگانه فدراسیون ها مشخص شده و نه سقف پرداختی به آنها؛ اما این مهم تا پیش از اولین واریزی بودجه به حساب فدراسیون ها مورد رسیدگی قرار می گیرد تا ورود و خروج های مالی کمیته در این بخش به صورت قانونمند انجام شود.