آرشیو سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۲
ورزشی
۹

اخبار ورزشی جهان

کمک چشمگیر هیونگ مین به بازماندگان آتش سوزی در کره جنوبی

سون هیونگ مین 100 هزار پوند به بازماندگان حادثه آتش سوزی در کشورش کمک کرد.

به گزارش دیلی میل، سون هیونگ مین ستاره این روزهای تیم تاتنهام، از جمله اولین افرادی بود که به بزرگترین آتش سوزی جنگل در کره جنوبی واکنش نشان داد و 100 هزار پوند نیز کمک مالی کرد. این آتش سوزی گسترده باعث شده است تا 135 منزل مسکونی تخریب شده و بیش از 17 هزار آتش نشان را درگیر خود کرده است. این آتش سوزی باعث کشته شدن دو نفر شده و هزاران نفر نیز منازل مسکونی خود را ترک کردند. سون هیونگ مین با اشاره به این اتفاق گفت: درست است که من خارج از کشورم زندگی می کنم ولی از اخبار کشورم غافل نیستم و این اتفاق باعث ناراحتی شدید من شد و خواستم حتما کاری برای افرادی که دچار این مصیبت شدند انجام دهم. پول خیلی اهمیت ندارد و مهم این است که یاد این افراد باشیم و به آنها کمک کنیم. این آتش سوزی باعث شده است 525 هکتار از جنگل های کره نابود شوند و خودروها و منازل زیادی نیز در آتش سوختند. با وجود این کمک، خیلی ها به انتقاد از میزان کمک سون پرداختند چرا که این بازیکن هفته ای 140 هزار پوند حقوق دریافت می کند و این پول، حقوق کمتر از یک هفته این بازیکن است.

رقابت حامد حدادی و یائو مینگ در نظرسنجی FIBA

فدراسیون جهانی بسکتبال برای انتخاب بهترین سنتر تاریخ بسکتبال آسیا، نظرسنجی را به راه انداخته است که حامد حدادی سنتر تیم ملی ایران نیز یکی از گزینه ها است.

فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) در گزارش به مقایسه دو اسطوره بسکتبال آسیا حامدی حدادی از ایران و یائو مینگ از چین پرداخته است و با به راه انداختن یک نظرسنجی از دوستداران بسکتبال خواسته است تا بهترین سنتر تاریخ بسکتبال آسیا را انتخاب کنند.

در حال حاضر حامد حدادی برای تیم شانفیل کشور لبنان بازی می کند و یائو مینگ ریاست فدراسیون بسکتبال چین را بر عهده دارد.