آرشیو چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۱
ورزش
۴

استقلال هنوز به دنبال قهرمانی است

رویای شیرین آبی

مرتضی رضایی

شبی که استقلال با گل دقیقه 97 آیاندا پاتوسی، سپاهان را شکست داد، جمله مشترک تمام بازیکنان آبی این بود؛ برای قهرمان شدن می جنگیم. آن شب استقلالی ها به 4 امتیازی پرسپولیس رسیده بودند و امید داشتند تیم برانکو در مصاف با سایپا متوقف شود که نشد. حالا فاصله استقلال و پرسپولیس 7 امتیاز است، اما هنوز 15 امتیاز تا پایان لیگ باقی مانده. این یعنی زنده ماندن همان رویای شیرین قهرمانی.

استقلال امشب میزبان ماشین سازی تبریز است. گرچه فوتبال قابل پیش بینی نیست، اما تقریبا همه هواداران استقلال 3 امتیاز بازی با حریف تبریزی را برای خود کنار گذاشته اند. البته ماشین سازی در 9 دیدار قبلی خود در خارج از خانه هیچ شکستی را متحمل نشده و توانسته در زمین حریفان خود پیروزی یا تساوی کسب کند. آخرین شکست ماشین سازی خارج از خانه 8 شهریورماه در دیدار با تراکتورسازی بود و این تیم با نتیجه 2 بر یک برابر میزبان خود شکست خورد. نکته جالب آن که ماشین سازی امسال خارج از تبریز هیچ شکستی را متحمل نشده و تنها باخت این تیم در دیدارهای خارج از خانه نیز در زمین تراکتورسازی همشهری بوده است. این تیم که حالا نقش پررنگی در معادلات قهرمانی دارد، می تواند با ادامه این روند خود چیدمان تیم های بالای جدول را تغییر دهد.

برای آبی ها چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که یک استقلالی، پرسپولیس را در فولادشهر متوقف کند. اگر پرسپولیس با ذوب آهن مساوی کند، استقلال می تواند به 5 امتیازی صدرنشین برسد. شکست قرمزها هم در اصفهان، تعبیر همان رویای شیرین هواداران آبی پوش است. فاصله استقلال و پرسپولیس اگر به 4 امتیاز برسد، با توجه به تفاضل گل بهتر آبی ها و بازی های دشوارتر پرسپولیس، شانس قهرمانی استقلال را زنده نگه می دارد.

البته هنوز هم حسرت آن پنالتی چیپ برای استقلالی ها وجود دارد. استقلال اگر دربی را نمی باخت، شاید الان شانس اول قهرمانی در لیگ برتر بود، اما آن پنالتی هدر رفت تا تیم شفر، با وجود همه شایستگی هایش، فعلا 7 امتیاز از صدر فاصله داشته باشد. آیا این فاصله امشب کم می شود؟