آرشیو چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۱
رسانه: شبکه
۷

فیلترینگ سپاه توسط اینستاگرام

کمتر از ده روز پیش بود که قرار گرفتن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در لیست گروه های تروریستی آمریکا سرتیتر اخبار ایران و جهان قرار گرفت.

اتفاقی که با واکنش های زیادی در سرتا سر دنیا رو به رو شد. این در حالی بود که ایران هم اعلام کرد؛ در صورت قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی این اقدام را بی جواب نخواهد گذاشت و مقابله به مثل خواهد کرد. همه این پاسخ ها و تهدیدها ادامه داشت تا این که روز یکشنبه دولت آمریکا به طور رسمی سپاه پاسداران ایران را در لیست گروه های تروریستی قرار داد.

اما آتش اول این اتفاق از سوی آمریکایی ها در دنیای مجازی روشن شد؛ تا جایی که طی کمتر از 24 ساعت صفحه سردار سلیمانی نخستین صفحه ای بود که از طرف اینستاگرام به عنوان یکی از فرماندهان اصلی سپاه پاسداران بسته شد. به دنبال این اتفاق مدت زمان زیادی نگذشت که صفحات رسمی دیگر فرماندهان نظامی از جمله سردار کمالی، سرلشکر جعفری، سرلشکر باقری، سردار سلامی و حتی محمدباقر قالیباف و عزت ا... ضرغامی که روزگاری جزو سرداران سپاه بودند هم از مسدود شدن های این شبکه اجتماعی در امان نماندند و ظرف چند ساعت از دسترس کاربران خارج شدند.

نکته جالب توجه اینجاست که همه این محدودیت ها نه فقط شامل حامل صفحات رسمی فرماندهان نظامی ایران که حتی صفحات هواداران و افراد مرتبط با آنها را نیز دربر گرفته است.