آرشیو چهار‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۱
حوادث
۱۹

فروش گردنبندهای سرقتی در اینستاگرام

مرد جوان با همدستی دوستش که با حمله به زنان در خیابان به شیوه خفه کنی گردنبندقاپی می کردند، بازداشت شد. آنها به کمک دختر جوان طلاهای سرقتی را در اینستاگرام می فروختند.

به گزارش جام جم، پنجم فروردین امسال زنی با حضور در کلانتری شهرک ولیعصر(عج) تهران از دو مرد به اتهام سرقت گردنبند طلایش شکایت کرد .

شاکی به افسر تحقیق گفت: با دخترم برای خرید لباس می رفتیم که مردی به من حمله کرد، گلویم را گرفت و با سرقت گردنبندم سوار موتورسیکلتی شد و فرار کرد اما هنگام فرار از جیب یکی از آنها کاغذی افتاد که با خواندن آن فهمیدم قولنامه است.

ماموران با بررسی و استعلام قولنامه متوجه شدند نشانی خریدار جعلی اما آدرس فروشنده واقعی است. او به پلیس آگاهی احضار و معلوم شد خریدار همان سارق گردنبند است. او که حمید نام دارد تحت تعقیب قرار گرفت و دو روز پیش بازداشت شد. وی به افسر تحقیق گفت: من و احسان در رویه کوبی کار می کردیم که بیکار شدیم. بعد از آن گردنبند قاپی با شیوه خفه کنی را آغاز کردیم. دختر مورد علاقه ام نیز طلاهای سرقتی را در طلافروشی یا از طریق اینستاگرام می فروخت. از زنان زیادی به این شیوه سرقت کردیم. حتی گردنبند آخرین شاکی زن را پنج میلیون و 300 هزارتومان فروختیم. به دختر مورد علاقه ام هر بار 500 هزار تا یک میلیون تومان پول می پرداختم.

با دستور علی ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران متهم در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و دو همدستش تحت تعقیب قرار گرفتند.