آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۵۸۶
فرهنگ و هنر
۱۴

چهره ها

حضور یلدا عباسی در تور بین المللی گروه «شیلر»

ایلنا : گروه آلمانی شیلر که جدیدترین آلبوم خود با عنوان «صبح دم» را در همکاری با هنرمندان ایرانی به صورت جهانی به انتشار رساند، قرار است تور کنسرت هایش را با همراهی یلدا عباسی نوازنده دوتار ایرانی طی 15 شب روی صحنه ببرد.

مصطفی کبیری تهیه کننده و نماینده گروه آلمانی «شیلر» در ایران ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در پی همکاری هنرمندان ایرانی با گروه «شیلر» صورت گرفت، تداوم همکاری نوازندگان ایرانی با کریستوفر فون دایلن است که پیرو این همکاری مشترک یلدا عباسی نوازنده دوتار طی 15 شب در تور کنسرت های آلمان گروه «شیلر» حضور خواهد داشت و این باعث خوشحالی است که یک نوازنده ایرانی به همراه یک گروه جهانی روی صحنه خواهد رفت. وی ادامه داد: ما در حال برنامه ریزی برگزاری چند اجرای زنده برای آلبوم «صبح دم» در ایران هستیم که به زودی جزئیات آن اعلام می شود. کنسرت آذرماه و اسفندماه گروه آلمانی شیلر و کنسرت اردیبهشت ماه لودوویکو اینائودی به همت سایت خبری ریتم نو برگزار شد.

انتقاد داود آزاد از وضعیت موسیقی کشور

ایسنا : داود آزاد آهنگساز و نوازنده با بیان اینکه نزدیک به 10 آلبوم دارد که نسبتا 70 تا 80 درصد آماده هستند، گفت: یکی از این آلبوم ها در ژانر موسیقی تلفیقی است که همراه با موسیقی سرخپوستان اجرا شده است. این کار که در نیویورک ضبط شده به شکل کاملا بداهه و در لحظه نواخته شده است.

او ادامه داد: آلبوم دیگری که قصد انتشار آن را دارم در دستگاه نوا است و آهنگسازی آن را خودم انجام داده ام. همچنین قصد دارم تابستان کنسرت هایی را در کانادا، انگلستان و سوئیس برگزار کنم. در ایران نیز در تالار وحدت کنسرت خواهیم داشت. اودر ادامه گفت: من آرزو می کنم وضعیت موسیقی سنتی و جدی ما بهتر شود؛ یکسری فاکتورهای زیبایی شناسی که به هم ریخته است به اصل خودش برگردد. متاسفانه فضای جالبی در موسیقی نیست. موسیقی هایی که هویت و دانش موسیقی ندارند، بسیار دیده می شوند. امیدوارم با آگاهی بیشتر بتوانیم به موسیقی بپردازیم. حیف است کنسرت های بزرگان موسیقی که سال ها زحمت می کشند «سولد اوت» نمی شود.