آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۴
حوادث
۱۰

دستگیری سرشاخه اصلی باند کلاهبرداری در البرز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: یکی از سرشاخه های اصلی باند کلاهبرداری که با به راه انداختن درگاه جعلی در قالب کمک های خیریه اقدام به کلاهبرداری می کردند، در استان دستگیر شد.

حاجی رضا شاکرمی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تشکیل دو فقره پرونده کلاهبرداری در فضای مجازی استان اظهار داشت: در یک مورد، افرادی با باز کردن درگاه جعلی در کانال تلگرام، تحت عنوان یک موسسه خیریه، از مردم تقاضا می کردند که برای کمک به کودکان این موسسه مبالغی هر چند اندک واریز کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به جعلی بودن درگاه، افرادی که به آن مراجعه می کردند پس از ثبت مشخصات خود قادر به واریز وجه نمی شدند، این در حالی بود که مشخصات این افراد در جای دیگری ثبت و کلاهبرداران پس از آن نسبت به خالی کردن حساب این افراد اقدام می کردند.

شاکرمی گفت: بازکنندگان این درگاه در کشورهای خارجی و واسطه های آنها در ایران فعالیت می کردند، که موفق شدیم یکی از سرشاخه های اصلی این شبکه کلاهبرداری را در استان البرز دستگیر کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون 400 نفر از سراسر کشور، شکایت های خود را به این دادسرا ارسال کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه اظهار داشت: مورد دیگر مربوط به فالگیری بوده که آنان نیز درگاهی را ایجاد و به همین طریق اقدام به کلاهبرداری کردند. شاکرمی گفت: تاکنون حدود 50 شکایت از سراسر کشور به دادسرای استان البرز ارجاع شده است.