آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۸
فناوری
۶

ارتباط آفلاین با مشتریان به کمک آینه هوشمند

کمپانی چند ملیتی «آی بی ام» آینه ای هوشمند طراحی کرده است که به کمک آن خرده فروشان می توانند به صورت آفلاین با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایران آنلاین، غول فناوری آی بی ام که در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری تبحر بسیاری دارد این بار در تلاش است تا با قرار دادن یک فناوری ویژه در آینه ای هوشمند بازار خرده فروشان آفلاین را تغییری بنیادین دهد. این آینه به مشتریان در درک ویژگی های محصول ارائه شده از سوی خرده فروشان کمک کرده و این فرصت را به آنها می دهد تا تغییرات لازمه در جهت افزایش کیفیت را به اطلاع آنها برسانند.

در حقیقت این فناوری یک رابط دیجیتالی است که توسط هوش مصنوعی، توصیه ها و پیشنهادهایی را برای خرید مشتریان در یک فروشگاه ارائه می دهد. کاربران با قرارگرفتن در مقابل این آینه گزینه های متعدد برای یک خرید مطمئن و زیبا را انتخاب کرده و با دستکاری در رنگ و اندازه و همچنین با به تن کردن مجازی آن مدل انتخابی خود را سفارش می دهند.

آینه هوشمند نیز با توجه به موجودی فروشگاه مدل ها را پیشنهاد داده و مشتری را در انتخاب مناسب ترین خرید راهنمایی می کند. در این روش دیگر کافی نیست به اینترنت دسترسی داشته و خرید خود را انتخاب کنید. شما با قرارگرفتن در مقابل یک آینه می توانید خرید خود را به صورت آفلاین سفارش داده و تحویل بگیرید.

یکی از مدیران بازرگانی در آی بی ام هند و جنوب آسیا می گوید: «این طرح مجازی در حقیقت همانند فروشگاهی است که مشتری اجناس را دیده و سپس خریداری می کند.»

در زنجیره این عرضه و تقاضا هوش مصنوعی نقشی مهمی در بهبود بهره وری داشته و به کمک این فناوری می توان انتظارات و خواسته های مشتریان را ثبت کرده و در فروش های آتی مدنظر گرفت. به گفته برخی از طراحان، این فناوری شکاف میان مشتری و بازاریاب را رفع کرده و در بهبود وضعیت موجود در بازار خرده فروشان کمک می کند.