آرشیو پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۲
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

کتاب تازه ای از کورش اسدی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود

دریچه جنوبی آقای نویسنده

کورش اسدی با مرگش اندوه بسیاری را به جامعه ادبیات ایران تحمیل کرد، اما هنوز می شود منتظر مطالعه آثارش ماند؛ به خصوص آنها که تازه قرار است منتشر شوند. مثل همین دو اثری که حالا همسر این داستان نویس به ایسنا خبر داده منتشر خواهند شد.

آتفه چهارمحالیان، شاعر و همسر کورش اسدی، نویسنده ای که سال 96 از دنیا رفت، گفت: کتابی از کورش در حال چاپ است به نام «دریچه جنوبی» که برای نمایشگاه کتاب آماده می شود. او همراه غلامرضا رضایی، تحقیق مبسوطی روی داستان نویسی جنوب انجام داده اند. آنها این کتاب را که حجم زیادی دارد به سفارش سازمان میراث فرهنگی نوشته اند. کورش و رضایی در این کتاب آثار مولفان جنوب را بررسی کرده اند. اگر کتاب چاپ شود برای کسانی که مایلند تحقیقات آکادمیکی درباره داستان جنوب انجام دهند، یک مرجع خواهد بود. این کار کورش مانند کتاب «شناخت نامه غلامحسین ساعدی» یکی از کارهای تحقیقاتی اوست که به شکل مفصل در قالب کتاب چاپ و در نمایشگاه عرضه می شود.

او درباره این که آیا داستان های منتشرنشده کورش اسدی در قالب مجموعه داستان چاپ خواهد شد نیز خاطرنشان کرد: تصمیمی برای چاپ مجموعه داستان جدید از کورش اسدی گرفته نشده است، زیرا این داستان ها باید بررسی و سپس انتخاب شوند و از فیلترهایی بگذرند و چون خودش نیست، پروسه انتخاب داستان ها مقداری طول کشیده است.

«دریچه جنوبی: تاریخچه داستان خوزستان در بستر شکل گیری و گسترش داستان نویسی ایران» نوشته کورش اسدی و غلامرضا رضایی با شمارگان 800 نسخه در نشر نیماژ منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران (از 4 تا 14 اردیبهشت در مصلای تهران) عرضه می شود.