آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۷۰۳۹
فناوری
۱۳

امنیت ضعیف پسورد میلیون ها کاربر اینستاگرام

در خبری که بتازگی منتشر شده آمده است پسورد میلیون ها کاربر اینستاگرام به شکل فایل متنی در سرورهای شرکت ذخیره شده و کارمندان به آن دسترسی داشته اند.این درحالی است که قبلا اعلام شده بود فقط پسورد چندهزار کاربر با این شیوه ذخیره شده است.

به گزارش مهر، در حالی که شرکت فیس بوک در زمان افشای خبر اعلام کرده بود پسورد چند هزار نفر از کاربران این شبکه اجتماعی فاش شده اما روز گذشته مشخص شد تعداد پسوردهای فاش شده بسیار فراتر و در حد چند میلیون کاربر بوده است؛ موضوعی که بسیاری از کاربران را نگران کرد و برخی نیز این عمل فیس بوک را غیرقابل بخشش می دانند.

فیس بوک خبر افشای پسورد کاربران اینستاگرام را طی یک پست وبلاگی در ماه مارس فاش کرد اما بتازگی این پست را آپدیت کرده است. به هرحال موضوع مهم این است که پسوردهای فیس بوک و اینستاگرام که باید به طور رمزگذاری شده، نگهداری شود برای کارکنان شرکت قابل رصد بوده و این، موضوعی قابل تامل محسوب می شود. سخنگوی فیس بوک در این باره گفت: این مشکل تا به حال به طور گسترده گزارش شده است اما می خواهیم به طور شفاف اعلام کنیم که پسوردهای بیشتری به این شیوه ذخیره شده اند البته باید گفت که هیچ نشانه ای از سوء استفاده از این پسوردها وجود ندارد و به نظر نمی رسد از آن بهره برداری شده باشد. به هرحال ما می خواهیم شفاف سازی انجام دهیم حتی اگر به ضرر ما تمام شود.