آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
اقتصادی
۴

افزایش 16 درصدی قیمت مواد شوینده در بازار

یک مقام مسئول از افزایش16 درصدی قیمت مواد شوینده در بازار خبر داد.

علیرضا رضایی قهرودی رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار مواد شوینده گفت: طی چند روز اخیر، مواد شوینده 16 درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با اشاره به اینکه نوسان بازار ارز در این بازار تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: زمانی قیمت ها در بازار یکسان می شود که نرخ ارز ثابت شود.

قهرودی با بیان اینکه مواد شوینده از کشور های حوزه خلیج فارس وارد می شود، افزود: صادرات در این صنف بسیار محدود است.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی در کشور، نیاز به کسب مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ندارند و می توانند افزایش متعارف قیمت ها را مدنظر قرار دهند، اگر قیمت ها خارج از عرف سازمان حمایت باشد از سوی انجمن تولیدکنندگان فرآورده های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کنترل و برخورد های لازم صورت خواهد گرفت.

قهرودی در پاسخ به این پرسش که این افزایش قیمت در ماه رمضان ادامه خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: درحال حاضر این افزایش قیمت در بازار ادامه دارد و نمی توان تصمیم قطعی گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: باتوجه به آنکه دلالان و سودجویان از نوسان قیمت در بازار سوءاستفاده می کنند ثبات قیمت ها در بازار سبب می شود این فرصت از سودجویان گرفته شود.

قهرودی گفت: به هیچ عنوان مشکل کمبود مواد شوینده در بازار وجود ندارد و جای هیچ گونه نگرانی در این رابطه نیست.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده ابراز امیدواری کرد که بازار مواد شوینده بتواند به یک قیمت ثابت در بازار برسد.