آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
اخبار کشور
۱۱

قائم مقام وزیر کشاورزی: تحریم موجب خودکفایی محصولات کشاورزی می شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا، موجب سرعت یافتن روند خودکفایی کشور در تولید محصولات راهبردی بخش کشاورزی می شود.

به گزارش ایرنا، محمد علی جوادی در آیین معارفه عباس پور میدانی ، رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: تحریم ها برای ما مشکلاتی ایجاد کرد، اما موجب تقویت وفاق ملی و نگاه بیشتر به ظرفیت های داخلی شد و ما در جهاد کشاورزی به غیر از تنظیم بازار از فرصت به وجود آمده استفاده و با خودکفایی در تولید محصولات مورد نیاز کشور، تهدید دشمن را به فرصت تبدیل می کنیم. وی بیان کرد: اکنون میان قشرهای مختلف جامعه وفاق خوبی برای تقویت توان تولید داخلی ایجاد شده است که بخش کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. وی ادامه داد: در جریان بارش های اخیر نیز با وجود ایجاد برخی خسارت ها در بخش کشاورزی که امید است به زودی جبران شود، به طور حتم تولید محصولات کشاورزی در کشور افزایش خواهد یافت و روند خودکفایی در محصولات راهبردی همچون گندم حفظ می شود.

جوادی گفت: همچنین در ادامه راه در تولید محصولات راهبردی مانند شکر و دانه های روغنی نیز به خودکفایی کامل خواهیم رسید و این روند را در مورد سایر محصولات کشاورزی طی خواهیم کرد. وی در ادامه به اجرای طرح های شایسته گزینی و کشف استعدادهای نمونه در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این وزارتخانه کانون های متنوعی برای یافتن افراد مستعد جهت برعهده گرفتن مسئولیت های گوناگون در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.