آرشیو شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۵
صفحه آخر
۱۲

مادورو خطاب به سران آمریکا: تحریم های شما ونزوئلا را قوی تر می کند

رئیس جمهور ونزوئلا خطاب به سران آمریکا، ضمن بی اثر خواندن تحریم های این کشور، اعلام کرد که فشارهای جدید تنها کاراکاس را قدرتمند تر خواهد کرد.

«نیکلاس مادورو» در واکنش به تحریم های جدید آمریکا اعلام کرد: «این تحریم ها کشور را قوی تر خواهند کرد.» روز چهارشنبه آمریکا تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا، با هدف تضعیف بانک مرکزی این کشور، اعمال کرد. «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: «این اقدام یک هشدار قوی و محکم به بازیگران خارجی در مسئله ونزوئلا از جمله روسیه است.»

در برابر این اقدامات تحریک آمیز، مادورو خطاب به آمریکایی ها گفت: «تحریم های شما کاملا غیراخلاقی است، بگذارید این مسئله را بگویم که این تحریم ها تنها باعث تقویت ما می شوند... بانک مرکزی ونزوئلا در نهایت قادر خواهد بود که بر این تحریم ها غلبه کند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد، مسکو چشم انداز اقدام نظامی آمریکا علیه ونزوئلا را جدی می گیرد. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مورد اوضاع ونزوئلا گفت: «لحن تند و تهاجمی نماینده نیروهای مسلح آمریکا در قبال وضعیت جاری ونزوئلا، تایید می کند که اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا انتزاعی نیست بلکه حقیقتی محتمل است که واشنگتن به آن اذعان کرده است.» وی افزود، آمریکا همچنان به نادیده گرفتن اصول عدم توسل به زور ادامه می دهد. زاخارووا اعلام کرد: «هر روز بیشتر درباره احتمال سناریوی توسل به زور علیه ونزوئلا می شنویم که با لحن و استدلال های مختلفی مطرح می شوند.»