آرشیو پنجشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۰
جامعه
۱۳
امداد

کمک های امدادی 3 کشور همسایه از راه رسید

گروه اجتماعی: روز گذشته محموله امدادی اهدایی کشورهای روسیه، عراق و پاکستان برای سیل زدگان ایران به جمعیت هلال احمر تحویل داده شد.

به گزارش فارس، سعید کنعانی، مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی ضمن اعلام خبر دریافت محموله بشردوستانه روسیه گفت: «محموله ارسالی از سوی اداره ضربتی مرکز روسیه- ارمنستان واکنش بشردوستانه- کشور روسیه، برای کمک به سیل زدگان کشور، با حضور سفیر روسیه در ایران، معاون سیاسی- امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز و هیاتی 15 نفره، تحویل جمعیت هلال احمر شد. اقلام ارسالی، به صورت رسمی در محل معاونت امداد و نجات تبریز به جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به نمایندگی از جمعیت هلال احمر کشور تحویل شد و جهت استفاده به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد. این محموله امدادی شامل زیرانداز، پتو، چادر و تخت تاشو است که توسط 4 دستگاه کامیون از مسیر زمینی و از مرز جلفا وارد کشورمان شده است.»

همچنین ایرنا گزارش داد که دیروز نخستین محموله کمک های اهدایی استان های جنوب عراق به سیل زدگان ایران در قالب 100 تن انواع مواد غذایی از بصره عازم مناطق سیل زده شد.

احمد سیاهپوش، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره هم در حاشیه ارسال این محموله اعلام کرد: «کمک های نقدی مردم عراق، از طریق سرکنسولگری یا به طور مستقیم توسط خود عراقی ها به حساب های هلال احمر جمهوری اسلامی واریز می شود و طی دو روز آینده هم حدود 50 تریلی حامل انواع هدایا و کمک های مردم جنوب عراق برای سیل زدگان ایرانی به ایران اعزام خواهد شد.»

به گزارش ایرنا همچنین اولین محموله کمک های امدادی پاکستان هم دیروز به ایران ارسال شد که به گفته مهدی هنردوست، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، این محموله با یک فروند هواپیمای

سی-130 و توسط مسوولان سازمان ملی مدیریت بحران پاکستان به ایران رسیده و قرار است محموله دوم، امروز ارسال شود. به گفته هنردوست، این محموله که برای کمک به سیل زدگان ایران جمع آوری شده، شامل 500 چادر، 2500 تخته پتو و بسته کمک های اولیه است.

تا روز گذشته و طی 3 هفته اخیر، فقط کشورهای ارمنستان، آلمان، کویت و ترکیه به ایران کمک رساندند اما دولت ها یا جمعیت های صلیب سرخ افغانستان، سوییس، ژاپن، قطر، دانمارک، اتریش، فرانسه، هندوستان و فلسطین صرفا به اعلام آمادگی برای کمک رسانی اکتفا کردند و باقی کشورها هم سکوت کردند.