آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۵۸۸
فرهنگ و هنر
۲۱
یادداشت

درباره آثار منیر فرمانفرمائیان

شایان ربیعی (روزنامه نگار)

پس از بازگشت کمال الملک از سفر اروپا در نیمه دوم سده سیزدهم، هنر نقاشی در ایران یک دوره گذار را از سر گذراند. کمال الملک و شاگردانش هنر نقاشی ایرانی را با طبیعت گرایی آثار اروپایی پیوند زدند و شیوه ای نو درانداختند. مکتب کمال الملکی اگرچه جدا از شیوه های سنتی هنر نقاشی ایرانی را دنبال می کرد، اما در تازه گری و تجربه گرایی چندان سرآمد نبود. این مکتب شاید بیش از نیم سده از هنر نقاشی ایرانی را در تسلط خود داشت و شتاب دگرگونی را کند کرد.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.