آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۹۴۷۴
بین الملل
۱۳

کوبا: مقابل سیاست های تجاوزکارانه آمریکا ایستادگی می کنیم

دولت کوبا در بیانیه ای به مناسبت سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به کشورش بر ایستادگی مقابل امپریالیسم و شکست دادن آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت کوبا به مناسبت پنجاه و هشتمین سالگرد تهاجم نظامی آمریکا به کشورش (خلیج خوک ها) با صدور بیانیه ای بر عزم خود در مقابله با اقدام های تهاجمی آمریکا و غلبه بر این کشور تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «میست آنلاین» دولت کوبا در این بیانیه اعلام کرد، برخلاف آمریکا که بیش از 250 هزار نظامی و پایگاه در کشورهای خارجی دارد، این کشور هیچ نیرویی در ونزوئلا نداشته و در عملیات نظامی یا امنیتی در هیچ کجای دیگر شرکت نمی کند.

دولت کوبا با اشاره به پنجاه و هشتمین سالگرد حمله ارتش آمریکا به کشورش (17 آوریل 1961 ) و تلاش برای توقف انقلاب «فیدل کاسترو» رهبر سابق این کشور اعلام کرد که دولت کنونی آمریکا به طرز عجیب و غریبی از تاریخ تهاجم گذشته خود برای تجاوز جدید علیه کوبا و تقویت اجرای دکترین «مونرو» بهره جسته است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «دولت دونالد ترامپ، به خاطر استفاده بی شرمانه از دروغ به عنوان یک ابزار، در داخل و خارج معروف بوده و این یک عادت قدیمی امپریالیسم است.»

در بخش دیگر بیانیه دولت کوبا با اشاره به فرافکنی دولت های مختلف آمریکا و بهانه تراشی برای حمله نظامی به دیگر کشورها، بر همبستگی هاوانا با ونزوئلا و حق کوبا به عنوان یک کشور مستقل تاکید شده است.دولت کوبا در خاتمه این بیانیه از جامعه بین الملل و شهروندان آمریکایی خواسته به تحریم های غیرمنطقی و سیاست خصمانه و تهاجمی رئیس جمهور آمریکا خاتمه دهند.