آرشیو دو‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۶
اخبار کشور
۳

آغاز سفر نخست وزیر پاکستان به ایران با زیارت حرم مطهر رضوی(ع)

نخست وزیر پاکستان خواستار گسترش همکاری ها برای تسهیل در سفر اتباع پاکستانی به مشهد شد.

عمران خان نیازی، نخست وزیر پاکستان بعدازظهر یکشنبه در صدر هیئتی سیاسی و اقتصادی وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد. به گزارش مهر، نخست وزیر پاکستان در گفت وگوی کوتاه با استاندار خراسان رضوی در فرودگاه مشهد تاسف خود را از ایجاد خسارت سیل به برخی شهرهای ایران اعلام کرد و خواستار گسترش همکاری ها برای تسهیل در سفر اتباع پاکستانی به مشهد شد. وی سپس برای زیارت بارگاه منور رضوی به حرم مطهر امام رضا(ع) رفت.

دیدار با تولیت آستان قدس رضوی

نخست وزیر پاکستان با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی ضمن خوش آمد گویی به نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه، اظهار کرد: به جنابعالی که سفر خود به ایران را با استعانت از حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‎السلام) آغاز و متبرک کردید، خوش آمد می گویم، یقینا الطاف خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‎السلام) شامل حال دو ملت خواهد بود و جنابعالی نیز از برکات آن بهره مند خواهید شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است، تصریح کرد: مهم ترین زمینه برای تقویت ارتباطات دو ملت، عشق و ارادت به پیشگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) است. نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار گفت: پاکستان می خواهد روابط خود با ایران را به سطح عالی برساند.

عمران خان اظهار داشت: پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می خواهیم طبق اصول و آموزه های نبوی کشور را اداره کنیم.

نخست وزیر پاکستان در ادامه سفر دوروزه به ایران، پس از مشهد به تهران رفته و با مقامات ارشد کشورمان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.