آرشیو دو‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۵۸۸
مسکن و عمران
۷

مذاکره برای انتقال نمایشگاه کتاب به شهرآفتاب

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در راستای برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهر آفتاب با وزیر فرهنگ و ارشاد صحبت کردیم تا این نمایشگاه از سال آینده به این مجموعه منتقل شود تا دیگر شاهد مشکلاتی که به لحاظ ترافیکی در بخش مرکز شهر رخ می دهد، نباشیم.

به گزارش «ایسنا» محمدجواد حق شناس در آخرین نشست هماهنگی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب در محل شورای شهر گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یکی از بزرگ ترین و مهم ترین و پرمشارکت ترین رویداد های فرهنگی است که هر سال در تهران برگزار می شود، امسال به واسطه همزمان شدن زمان معمول با ماه مبارک رمضان زمان برگزاری کمی به جلو افتاد و ما از 4 اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب به مدت 10 روز در محل مصلای تهران خواهیم بود.

حق شناس ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده شده این رویداد با استقبال جامعه به ویژه دانش پژوهان، دانشجویان و دانش آموزان و اهالی فرهنگ مواجه شود و در فضای مرکز شهر که درگیر این رویداد است به خوبی انتظارات مخاطبان برآورده شود. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در فضایی که تحریم های ظالمانه و تبلیغات منفی علیه کشور ما صورت گرفته است، نمایشگاه بین المللی کتاب بهترین فرصت برای نشان دادن فرهنگ ملتی است که نقشی بی بدیل در گسترش فرهنگ جهانی دارد.

حق شناس در ادامه سخنان خود گفت: در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب شاهد حذف بن کارت ها و ارائه خدمات از طریق کار ملی هوشمند و و اپلیکیشن ها خواهیم بود. ما قطعا باید به سمت ایجاد شهر پاک حرکت کنیم و یکی از شاخصه ها در این زمینه استفاده از تکنولوژی ها در راستای کاهش تولید زباله است. بن کارت ها که تسهیلاتی برای اقشار مخاطب نمایشگاه بودند جزو مواردی است که هم تولید آنها هزینه بر است و هم اینکه بعد از استفاده به عنوان پسماند رها می شوند، بنابراین با تمهیداتی که بانک شهر اندیشیده در نمایشگاه امسال این خدمات از طریق کارت ملی هوشمند و نیز اپلیکیشن ها ارائه می شود.