آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۶
صفحه آخر
۱۲

عضو جنبش فتح اعلام کرد: فلسطین تحت فشار سعودی، امارات و مصر برای پذیرفتن «معامله قرن»

عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرد، کشورهای عربستان، امارات و مصر فشارهای عظیم سیاسی و مالی را برای در تنگنا قرار دادن تشکیلات خودگردان و وادار کردن آن به پذیرش معامله قرن وارد می کنند.

«معامله قرن» یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت سعودی، با هدف اعلامی «پایان مناقشه اسرائیل با فلسطین» اما مقدمه ای برای عادی سازی روابط عربی صهیونیستی و خیانت به آرمان فلسطین است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با واژه «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل! و«حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می شود! «جرد کوشنر»، مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده طرح معامله قرن آخر ماه رمضان اعلام خواهد شد. حالا منابع فلسطینی از فشار گستره کشورهای عربی به این کشور برای پذیرش این طرح خائنانه خبر می دهند.

به گزارش فارس، یک عضو کمیته مرکزی فتح در کرانه باختری از فشار شدید سعودی ها بر تشکیلات خودگردان برای پذیرش معاهده سیاسی تهیه شده توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داد که در رسانه ها به نام «معامله قرن» شناخته شده است. این عضو ارشد فتح گفته: «عربستان این فشارها را رهبری می کند تا تشکیلات خودگردان را وادار کند تعامل مثبت با معامله آمریکایی داشته و با آن مخالفت نکند آن هم در حالی که تنها چند هفته تا اعلام رسمی این طرح زمان باقی مانده است.»

وی افزود: «برخی کشورهای عربی و در راس آن سعودی، امارات و مصر اهمیت زیادی به معامله قرن آمریکایی می دهند و به هر وسیله ای حتی گروکشی سیاسی و مالی تلاش می کنند فلسطینیان را وادار به پذیرش آن کنند به رغم همه خطراتی که برای مسئله فلسطین داشته است.» وی به این هم اشاره کرد که فشار اعمال شده توسط کشورهای عربی به فلسطینی ها بسیار شبیه نقش دولت ترامپ است و با استفاده از گروکشی و فشار در همه جهات تلاش می کنند فلسطینی ها را در تنگنا قرار داده و آنها را مجبور به پذیرش معامله سیاسی مورد انتظار کنند.

گفتنی است ترامپ رسما عربستان و رهبران این رژیم عصر حجری را گاو شیرده خود خوانده و با استفاده از آن بسیاری از طرح های خود را پیش می برد.»