آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۰
فرهنگی
۸

روی خط خبر

درخواست رئیس تلویزیون ملی اندونزی از حسین انتظامی

حلمی یحیی، رئیس سازمان تلویزیون ملی اندونزی با حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی ایران دیدار کرد و گفت: می خواهیم برنامه های زیادی از ایران در اختیارمان قرار گیرد تا مردم کشورمان با کشور شما آشنایی بیشتری پیدا کنند ضمن اینکه علاقه مند هستیم مردم ایران هم با اندونزی آشنا شوند.

جایزه نمایشگاه نقاشی ژاپن برای کودکان ایرانی

نوزدهمین نمایشگاه دوسالانه بین المللی نقاشی کودکان کاناگاوا در کشور ژاپن با موضوع آزاد برگزار شد و از بین 24572 اثر از 87 کشور جهان 4 نفر از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به کسب دیپلم افتخار از این دوره از مسابقه شده اند.

تعیین تکلیف برنامه های تلویزیونی توسط اسپانسرها

محمود محمودی که تهیه کنندگی برنامه های «ساعت 25» و «گلخانه» را بر عهده داشته، به ایسنا گفته است متاسفانه تا پایان سال 97 طرح جذاب حرف اول را نمی زد بلکه همیشه اسپانسر بود که حرف اول را می زد؛ البته حق هم داشتند چون بودجه تلویزیون کم بود و ما برای برنامه سازی می گفتیم که به تلویزیون بودجه دهید تا بتوانیم برنامه سازی کنیم.

ترجمه سفرنامه جهانگرد سوئیسی در چاپ سوم

کتاب «شیر و خورشید (راه و رسم دنیا)» نوشته نیکلا بوویه (جهانگرد سوئیسی متولد سال 1929) با ترجمه ناهید طباطبایی به تازگی توسط نشر چشمه به چاپ سوم رسیده است. این کتاب پنجاه و یکمین عنوان از مجموعه «تاریخ _ سفرنامه» است که این ناشر چاپ می کند.