آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۶
اخبار کشور
۱۱

در نامه ای سرگشاده خطاب به نخست وزیر پاکستان، خانواده شهدای ترور کشورخواستار توجه پاکستان به مرزهای جنوب غربی خود شدند

خانواده شهدای ترور کشور با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به نخست وزیر پاکستان، توجه و اهتمام پاکستان به مرزهای جنوب غربی خود برای جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک جمهوری اسلامی ایران جهت انجام عملیات خرابکارانه و ترور را خواستار شدند.

در پی انتشار خبر سفر نخست وزیر پاکستان به کشورمان، خانواده شهدای ترور کشور با انتشار نامه ای سرگشاده توجه و اهتمام پاکستان به مرزهای جنوب غربی خود برای جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک جمهوری اسلامی ایران جهت انجام عملیات خرابکارانه و ترور را خواستار شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 17000 شهروند قربانی این پدیده شوم شدند و در کشور شما نیز تنها در یک دهه و نیم اخیر بیش از 22000 شهروند توسط تروریست ها جان خود را از دست دادند. این اعداد، ایران و پاکستان را در ردیف بزرگ ترین کشورهای قربانی تروریسم در جهان قرار می دهد.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: متاسفانه در سال های اخیر، فارغ از پدیده قاچاق مواد مخدر، حضور گروه های تروریستی افراط گرا به امنیت مرزی دو کشور لطمه وارد کرده است و جان صدها تن از شهروندان و مرزبانان ایرانی را گرفته است. گروه های تروریستی با استفاده از وضعیت موجود و عدم کنترل جدی مرزها، هرازگاهی با ورود به خاک ایران و انجام عملیات خرابکارانه و ترور، آزادانه به آن سوی مرز باز می گردند. این حرکت چندین سال است که به طور مستمر ادامه یافته است و متاسفانه تاکنون اقدامی جدی از سوی اسلام آباد برای مقابله با آن صورت نگرفته است.

به گزارش فارس، در این نامه تاکید شده است: قطعا توجه و اهتمام یک سویه به مسئله امنیت مرز ایران و پاکستان کافی نیست و این مسئله توجه لازم و جدی دولت شما را نیز می طلبد.خانواده شهدای ترور ایران از جنابعالی و مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان به طور جدی انتظار دارند همانطور که امنیت مرزهای خود با پاکستان و افغانستان در مناطق کشمیر و تورخم را به عنوان اولویتی بسیار بالا می شمارید، این توجه و اهتمام را نیز به مرزهای جنوب غربی خود و همسایه تان ایران داشته باشید. به ویژه آنکه این تروریست ها، افراط گرایانی هستند که اندیشه آنها نه تنها ایران بلکه مردم کشور شما و پیشرفت و آبادانی تان را نیز هدف قرار داده است.