آرشیو دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۴
فرهنگ
۹
رونمایی

مهمان داریم

نمی دانیم شما هم تصویر آن فرزند شهید را دیده اید یا نه؟! پسربچه خردسالی که در یکی از نمایشگاه ها با استند تصویری پدر شهیدش روبه رو شده و به تصور زنده دیدن پدر، به سمت او رفت. می دانیم! توصیف بیشتر چنین موقعیتی خیلی کار راحتی نیست ولی برای این که ادامه مطلب برایتان جا بیفتد مجبوریم از ذکر این موقعیت. غرض این که آن پسربچه محمدحسین سامانلو بود؛ فرزند شهید سعید سامانلو. شهید دهه شصتی مدافع حرم که چهار سال قبل در سوریه به شهادت رسید. اینها همه را گفتیم که این را بگوییم. قرار است کتاب خاطرات این شهید همین امروز عصر رونمایی شود. خلاصه اگر تهران هستید، این مراسم و این کتاب را از دست ندهید.

قضیه از این قرار است که بر و بچه های فرهنگسرای ابن سینا در غرب تهران تصمیم گرفتند یک مراسم آبرومند برای کتاب «سامان عشق» بگیرند.

همین هم باعث شد فکر کنند محل برگزاری مراسم را به جای این که مانند مراسم های مالوف در مراکز و سالن های عمومی بگیرند به محل معراج شهدای تهران بروند و جایی که اسمش با نام و یاد شهدا گره خورده، آن را رونمایی کنند.

گویا برای شرکت در این مراسم علاوه بر رئیس سازمان فرهنگی هنری تهران از سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارا... و از فرماندهان سابق لشکر 27 محمد رسول ا... (ص) تهران هم حضور دارند. طبیعی است خانواده شهید هم در این مراسم حضور داشته باشند. اگر تهران هستید و طالب شرکت در این مراسم، بدانید و آگاه باشید که مجموعه معراج شهدای تهران ساعت 17 در ضلع جنوبی پارک شهر میزبان شما خواهد بود.

و اما کتاب...

کتاب داستانی «سامان عشق» روایتی داستانی و شیرین از زندگی شهید مدافع حرم «سعید سامانلو» است که مانند بعضی از روایت های زنانه، راوی کتاب همسر شهید است.

زهرا سلگی دست به زانوی همت زده و این خاطرات را مکتوب و در ادامه هم با همکاری نشر کتابستان معرفت آن را روانه بازار نشر و پیشخوان کتابفروشی ها کرده است.

سلگی برای این کار نشسته پای خاطرات سارا سادات رباط جزی تا همسر شهید سعید ما، از او بگوید. شاید برایتان جالب باشد که همسر شهید علاوه بر همسری شهید، مقام فرزندی یک شهید دیگر را هم دارد و پدرش به شهادت رسیده است. روی این حساب احتمالا سارا سادات رباط جزی هم باید حرف های شنیدنی، هم از خودش و هم از زندگی و همسرش داشته باشد که خواندنش خالی از لطف نیست.

شهید سامانلو دی ماه 1360 در قم به دنیا آمد و 16 بهمن 1394 در منطقه نبل الزهرای سوریه به شهادت رسید. از او دو فرزند هم به یادگار مانده است.

این را هم بگوییم که این کتاب با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی، قیمت مناسبی هم دارد و در 125 صفحه و قیمت 14هزار تومان منتشر شده است.