آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۵۸۹
بازار دیجیتال
۱۷

از آن سو

مراسم عرضه موبایل تاشوی سامسونگ در چین به تاخیر افتاد

مهر : طبق گزارش های مختلف، سامسونگ مراسم عرضه موبایل گلکسی فولد را در شانگهای و هنگ کنگ به تعویق انداخته است. سامسونگ مراسم رونمایی و عرضه موبایل گلکسی فولد 2 هزار دلاری را در هنگ کنگ و شانگهای به تعویق انداخته است. طبق گزارش های موجود یک منبع آگاه به این امر فاش کرده سامسونگ، مکان های برگزاری رویداد را مقصر این تاخیرها اعلام کرده است. گلکسی فولد یکی از نخستین موبایل های با نمایشگر تاشو است که قرار است به بازار عرضه شود. اما برخی از منتقدان فناوری هنگام دریافت این دستگاه در هفته قبل اعلام کرده بودند پس از باز کردن موبایل نمایشگر آن ترک می خورد. عده ای دیگر نیز از لولاهای برجسته، نمایشگرهای ضعیف، فیلم های محافظ نمایشگر گله داشتند.

پسوردهای ضعیف همچنان محبوبند

مهر : گزارش یک سازمان انگلیسی درباره پسوردهای ضعیف نشان می دهد هنوز 2/ 23 میلیون نفر از پسورد 123456 استفاده می کنند. تحلیلی از 100 هزار پسوردی که به طور معمول در عملیات های هک فاش شده، نشان می دهد افراد همچنان از اسامی افراد، تیم های ورزشی و گروه های موسیقی به عنوان پسورد استفاده می کنند. گاهی اوقات حتی افراد هنگام ساخت پسورد از کلیدهایی در کیبورد استفاده می کنند که نزدیک هم قرار دارند.

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس با هدف تشویق مردم به ایجاد پسوردهای قدرتمند برای حفاظت از اطلاعات حساس این گزارش را تهیه کرده است. طبق این گزارش 2/ 23 میلیون از پسوردهای هک شده 123456 بوده اند. 7/ 7 میلیون از پسوردهای فاش شده نیز 123456789 بوده اند. 8/ 3 میلیون از پسوردهای هک شده qwerty بوده اند. از سوی دیگر password نیز 6/ 3 میلیون بار هک شده است. پسورد 111111 نیز 1/ 3 میلیون بار هک شده است. بسیاری از پسوردهای این فهرست بر اساس ایده های ساده و اولیه مانند مجموعه ای از اعداد یا تکرار یک رقم ساخته شده اند. لغات iloveyou، monkeyو dragon از جمله پسوردهای پراستفاده بودند. این در حالی است که واژه myspace1 بیست و ششمین پسورد پرکاربرد در این فهرست بوده است. 735980 کاربر از این پسورد استفاده کرده اند که در عملیات های هک فاش شده است. اسامی افراد نیز جزو پسوردهای بسیار ضعیف است.