آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۱
ایران زمین
۲۰

دو خط خبر

«رضا اورمز»، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آق قلا اظهارداشت: با رویت و شناسایی کانون های ملخ مهاجر در مراتع «قره قربزرگ» در حوزه این شهرستان گلستان، عملیات مبارزه با این آفت خطرناک آغاز شد.

«فاطمه توکلی»، مدیرکل بهزیستی لرستان از راه اندازی 21 مهدکودک در مناطق سیل زده استان خبر داد.

«مهدی پیرصالحی»، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای اولین بار درمناطق سیل زده خوزستان داروخانه سیار راه اندازی کردیم؛ به طوری که داروسازان ما درکانکسی که به عنوان داروخانه سیار ایجاد شده به صورت شبانه روزی به سیل زدگان خدمت ارائه می کنند.

«شهریار قاسمی»، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال تولید گندم استان به 830 هزار تن برسد.

«عباس ارشدی»،مدیر جهاد کشاورزی خمین با بیان اینکه 42 میلیون گل شاخه بریده در این شهرستان تولید و روانه بازار فروش شده، گفت: این میزان تولید از سطح 54 هکتار گلخانه به دست آمده است.

«عبدالکریم درویش زاده»، مدیرکل راه آهن جنوب گفت: مسیر ریلی جنوب که به دلیل آب شستگی مسدود شده بود تا 2روز دیگر کاملا ترمیم و بازسازی می شود.

«محمد نبوی فرد»، مدیرکل امورعشایر خراسان رضوی تصریح کرد: بارندگی شدید و وقوع سیل از ابتدای امسال تاکنون 480 میلیارد ریال به عشایر در این استان خسارت زده است.

«غلامحسین تیموری»، مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 14 هزار و 100 هکتار از مراتع شهرستان های کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر ودلگان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

«محمد اشرفی»، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با آغاز کوچ بهاره زنبورهای عسل در استان 645 زنبوردار در حال انتقال کلنی های زنبور عسل خود به مناطق دارای محصول زرشک هستند.