آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۲
سیاست
۳
حقوقی

جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور: نسبت به تصویب «پالرمو» و «CFT» خوشبینم

معاونت حقوقی رییس جمهور درخصوص تصویب «پالرمو» و «CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: به تصویب این لوایح در مجمع تشخیص خوشبین هستم. لعیا جنیدی در گفت وگو با ایلنا، درباره سرنوشت پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اینکه گفته می شود براساس شنیده ها مجمع به این لوایح رای نخواهد داد، گفت: امیدمان را همیشه حفظ کرده ایم؛ زیرا معتقدیم به لحاظ کارشناسی و مصلحت، کار درستی صورت گرفته است. معاونت حقوقی رییس جمهور تاکید کرد: همچنین به لحاظ کارشناسی، الحاق ایران به این معاهدات، مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد کرد و مزایای زیادی هم خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: ممکن است یک دغدغه هایی وجود داشته باشد که در پاسخ گفته ایم این دغدغه ها قابل اداره و مدیریت است.

جنیدی با تاکید بر اینکه ما پیگیر این موضوع هستیم و من نسبت به تصویب این لوایح تاحدودی خوشبین هستم، خاطرنشان کرد: در فرصت های بعدی ما دیدگاه ها، مواضع و نظرات کارشناسی و مصالحی که پشت آن می بینیم را بازگو خواهیم کرد. وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام مرجع تشخیص مصلحت کشور است، بنابراین مصالح را دوباره تبیین می کنیم و براساس آن توقع همکاری از مجمع با درنظر گرفتن دیدگاه کارشناسی، مدیریتی و مصلحتی دولت را داریم. معاون حقوقی رییس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره انگیزه عده ای که پشت تریبون های عمومی نسبت به تصویب لوایح چهارگانه موضع گیری کرده و مطالبی را بیان می کنند که خلاف واقعیت است، یادآور شد: بعضی، نظر مخالف کارشناسی دارند که در این حد ایرادی ندارد. وی تاکید کرد: با این حال، انصافا سیاسی کردن موضوع و استفاده از تریبون های سیاسی برای این منظور درست نیست.

جنیدی خاطرنشان کرد: هنگامی که کار به اینجا کشیده می شود، در واقع مثل این است که گفته باشیم بحث های کارشناسی، دقت های مدیریتی و هر موضوع فنی که می تواند آثار مهمی بر مصالح جامعه داشته باشد، در هیاهوی سیاسی گم کنیم که این اصلا درست نیست. معاون حقوقی رییس جمهوری در پایان، درباره اینکه آیا یک تیم کارشناسی منسجم و قوی در بررسی این لوایح حضور دارند، اعلام کرد: دولت تیم کارشناسی و منسجمی در این خصوص دارد، مخالفان هم دیدگاه هایی برای خودشان دارند که هیچ ایرادی ندارد اما با سیاسی کردن موضوع و کشاندن آن به تریبون های عمومی موافق نیستیم.