آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۱
فرهنگی
۸

روی خط خبر

جشن امضای آلبوم شجریان

مراسم امضای پوستر و آلبوم «جام تهی» با حضور حسین علیزاده، فریدون شهبازیان و بهزاد جوانبخت برگزار خواهد شد. این رویداد که برای یاری رساندن به سیل زدگان هموطن تدارک دیده شده روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه از ساعت 5 تا 7 عصر در کافه «کارفه» اجرا می شود. آلبوم «جام تهی» در سال 1383 با صدای محمدرضا شجریان و بر مبنای ملودی های قدیمی آهنگسازان ایرانی منتشر شد اما فریدون شهبازیان با تنظیم مجدد و نوآورانه اش بر این ملودی ها بار دیگر آنها را جاودانه و ماندگار کرد.

اختصاص رایگان سالن های سرای محلات به اهالی موسیقی

ستاد راهبری مشارکت های اجتماعی در محلات شهر تهران (مدیریت محله) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد آمادگی دارد تا آمفی تئاترها و سایر فضاهای فرهنگی سراهای محله را در چارچوب ضوابط قانونی به رایگان در اختیار هنرمندان و گروه های هنری (از جمله گروه های موسیقی) قرار دهد که قصد اجرای برنامه های هنری برای حمایت از هموطنان آسیب دیده در سیل اخیر را دارند.

زندگی غلامحسین امیرخانی فیلم شد

مستند سینمایی «قلم عشق» به نویسندگی و کارگردانی سمیرا رجبی با اتمام فیلمبرداری بزودی وارد مرحله تدوین خواهد شد. مستند قلم عشق روایتی متفاوت از زندگینامه غلامحسین امیرخانی است که بتازگی یکی از خیابان های تهران به نام وی نامگذاری شده است. این هنرمند در تاریخ خط به عنوان چهره ماندگار شناخته شده و در سال 95 موفق به کسب مدال ادب و هنر فرانسه (درجه شوالیه) شد. از افرادی که در «قلم عشق» درباره غلامحسین امیرخانی به صحبت پرداخته اند، می توان به مجتبی ملک زاده، امیراحمد فلسفی و مجتبی سبزه اشاره کرد.