آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۷
صفحه آخر
۱۲

روزنامه ترکیه ای خبر داد: همکاری های امارات و رژیم صهیونیستی برای بی ثبات سازی ایران، ترکیه و قطر

دستگاه اطلاعاتی ترکیه هدف دو جاسوس اماراتی دستگیر شده را «تلاش برای بی ثبات کردن ترکیه، ایران و قطر» اعلام کرده و گفته، این طرح توسط رژیم صهیونیستی و امارات ریخته شده بود.

چند روز پیش بود که دولت ترکیه اعلام کرد دو جاسوس امارات را دستگیر کرده است. خبری که خشم اماراتی ها را برانگیخت. طی چند روز گذشته این مسئله تبدیل به یک «تنش جدی بین امارات و ترکیه» شده است. رسانه های ترکیه حالا جزئیات بیشتری از ماموریت این جاسوس ها را منتشر کرده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه «دیلی صباح» با اشاره به دستگیری این دو عامل اطلاعاتی امارات نوشته: «دستگاه اطلاعاتی ترکیه پی برده است که امارات با همکاری اسرائیل قصد بی ثبات کردن ترکیه، ایران و قطر را داشت و ماموریت شبکه جاسوسی کشف شده در ترکیه، برای کمک به این تلاش گسترده تر بوده است». در ادامه این گزارش آمده: «هفته گذشته عملیات ضد اطلاعاتی خارق العاده ای در اسلامبول اجرا شد، ترکیه در این عملیات دو نفر را دستگیر کرد که به جاسوسی از جانب امارات متحده عربی اعتراف کردند...دستگاه اطلاعاتی امارات، آنها را برای جاسوسی به ترکیه فرستاده بود... یکی از این دو نفر، کمی بعد از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی برای جاسوسی درباره اهداف وی وارد اسلامبول شده بود... زمان ورود این فرد به ترکیه مهم است، چرا که به نظر می رسد دستگاه اطلاعاتی امارات - که احتمالا در قتل خاشقجی تا حدی نقش داشت- تلاش های خود را در خاک ترکیه دو چندان کرده است.»

اما نکته مهم این است که دیلی صباح تاکید کرده یکی از این دو جاسوس کارشناس مواد منفجره فلسطینی است که دستگاه اطلاعاتی امارات، وی را به خدمت گرفته است. آنها به پلیس ترکیه گفته اند ماموریت آنها، تشکیل گروهی از عوامل اطلاعاتی برای تضعیف منافع ترکیه بوده؛ گروهی از عوامل اطلاعاتی که در کشورهای ثالث کار و هم اکنون در ترکیه زندگی می کنند.