آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۷
صفحه آخر
۱۲

نماینده کنگره آمریکا: اطلاعات و اسناد کافی برای استیضاح ترامپ موجود است

«ماکسین واترز» نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا گفته: «شواهد کافی برای استیضاح ترامپ وجود دارد.»

این روزها بعد از انتشار علنی گزارش «مولر» بار دیگر موضوع استیضاح ترامپ در جامعه آمریکا داغ شده است. در جدیدترین مورد«ماکسین واترز» نماینده ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفته: «شواهد و اطلاعات کافی در گزارش رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده روسیه وجود دارد تا براساس آن بتوانیم استیضاح دونالد ترامپ را پیش ببریم.»

به گزارش تسنیم وی افزود: «کنگره باید برای استیضاح ترامپ تلاش خود را افزایش دهد. واقعیت این است که من تصور می کنم زمانی که شما به این گزارش نگاه می کنید و آن را با دقت بررسی می کنید، می توانید مشاهده نمایید که اطلاعات کافی درباره انسداد و جلوگیری از اجرای عدالت از سوی ترامپ وجود دارد، علاوه بر این شواهد کافی مبنی بر تبانی یا توطئه وجود دارد، یا هر چه که شما دوست دارید به آن بگویید، این شواهد و اطلاعات برای پیشبرد استیضاح رئیس جمهور آمریکا کافی است.»

همزمان «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در مصاحبه با شبکه «ان بی سی نیوز» احتمال استیضاح دونالد ترامپ را در ارتباط با گزارش «رابرت مولر» رد نکرد. وی تاکید کرد کنگره به دنبال مطالعه گزارش بدون سانسور «مولر» است. «نادلر» در برنامه «میت د پرس» این شبکه گفت: «کنگره مواضع و گزارش های هر دو نفریعنی «ویلیام بار» وزیر دادگستری و رابرت مولر را گوش خواهد کرد و قبل از هرگونه نتیجه گیری درباره استیضاح گزارش بدون سانسور مولر را مطالعه خواهد کرد.» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان که پیش از این از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر انتقاد کرده و وی را به تضعیف جایگاه دادستانی آمریکا متهم کرده بود افزود: «برخی از اتهاماتی که در گزارش وجود دارد نشان می دهد، ترامپ را می توان استیضاح کرد و جلوگیری از اجرای عدالت، اگر اثبات شود، می تواند به استیضاح منجر شود.»