آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۷
حوادث
۱۰

در بابل صورت گرفت

پلمب آرایشگاه به سبب اهانت به مقام زن در تبلیغات

با انتشار عکس تبلیغاتی یک آرایشگاه زنانه بابل در فضای مجازی، مسئولان این شهرستان، آرایشگر متخلف را دستگیر و آرایشگاه وی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک آرایشگاه زنانه در بابل با نصب بنری در یکی از خیابان های شهر و نشاندن خانم جوانی جلوی این بنر، از وی عکس گرفته و به عنوان تبلیغ در فضای مجازی انتشار داد.

انتشار این عکس در فضای مجازی باعث انتقاد مسئولان شهرستان شد.

دفتر امام جمعه بابل در پی انتشار این عکس با صدور بیانیه ای آن را «خودنمایی یک زن و تبلیغ با هدف جا انداختن در تبلیغات با استفاده ابزاری از یک زن» برشمرد.

با اشاره به «جریحه دار شدن احساسات مردم و مشوش نمودن افکار عمومی در شهر انقلابی دارالمومنین بابل از نهادهای قانونی ناظر بر این امر اعم از شهرداری، اداره ارشاد، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی خواست که با برخورد قاطع با عوامل این حادثه غیراخلاقی، زمینه را جهت اعمال قانون مرتکبان فراهم سازد.

همچنین روابط عمومی شهرداری بابل با انتشار مطلبی در فضای مجازی، نصب بنر روی بیلبورد شهر را «غیر قانونی و بدون کسب مجوز» توصیف کرد و آن را «یک حرکت ضد اخلاقی و ضد ارزشی» نامید.

روابط عمومی شهرداری بابل نوشت: شهرداری پس از اطلاع از اقدام غیراخلاقی و غیرقانونی و توهین آمیز، به پیمانکار تبلیغاتی مربوطه تذکر لازم داده شد، تا فوری بیلبورد تبلیغاتی جمع آوری شود که بلافاصله بنر فرد متخلف جمع آوری شد و با پیگیری شهرداری بابل و نیروی انتظامی و دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بابل خوشبختانه عوامل این اقدام توسط دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شناسایی و جهت برخورد لازم با آنها دستور قضایی صادر شد.

قربانعلی ولیزاده بورا، فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان بابل نیز افزود: نصب این بنر کار غیر قانونی و بدون مجوز بوده و برخورد قانونی با متخلفان در این زمینه صورت گرفته و لغو پروانه محل کسب شرکت تبلیغاتی و آرایشگاه زنانه صادر شده است.

وی افزود: دادگاه این متخلفان دیروز دوشنبه برگزار شد اما باید تا زمان بررسی دقیق، این آرایشگاه تعطیل باشد.

وی گفت: بدون تردید با عاملان این اتفاق ناگوار که زمینه رنجش شهروندان را فراهم کرده اند برخورد خواهد شد.

فضل الله وکیلی راد، رئیس دادگستری بابل هم افزود: این یک اقدام غیراخلاقی و ارزشی بوده است و با عاملان این حرکت برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.