آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۲
اقتصاد
۱۰

نفت

درباره تجاوز به حریم خطوط لوله به مقامات نامه می نویسم

بیژن زنگنه با بیان اینکه به زودی نامه ای به مقامات کشور یا رییس جمهوری درباره تجاوز به حریم خطوط لوله خواهم نوشت، تصریح کرد: تجاوزی که به حریم و بستر رودخانه ها شده است؛ اگرچه در این زمینه سرو صدا شده، کسی به آن توجهی نکرده است اما به طریق بیشتری در خطوط لوله هم در حال تکرار بوده که فاجعه است.

وی با اشاره به اینکه اهواز پر از خط لوله است و هیچ جایی مانند اهواز در خطر نیست و از فکر کردن به این موضوع، شب ها خواب ندارم، یادآور شد: بارها در مجلس و از تریبون های مختلف اعلام کردم که تاسیسات صنعت نفت فرسوده است و همکاران ما در مناطق نفت خیز با چنگ و دندان آن را اداره می کنند.

زنگنه با بیان اینکه همه امکانات صنعت نفت در اختیار استان خوزستان است و از آن مضایقه ای ندارم، تاکید کرد: هم اکنون 600 دستگاه سنگین شرکت های نفتی در این استان در حال فعالیت است و امکانات لجستیک دیگری نداریم، برای تامین تجهیزات از هیچ کمک مالی دریغ نمی کنیم و به سرعت آن را تامین خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره پرداخت خسارت به سیل زدگان که دغدغه یکی از نمایندگان هم بود، توضیح داد: به طور حتم این موضوع را پیگیری خواهم کرد و معتقدم باید هر چه زودتر انجام شود و در دولت هم از این موضوع حمایت می کنم، آقای رییس جمهوری هم اصرار به تسریع در پرداخت خسارت دارد.

وزیر نفت با بیان اینکه براساس برآوردهای اجمالی، سیل، هزار میلیارد تومان به تاسیسات صنعت نفت خسارت زده است، درباره تالاب هورالعظیم هم توضیح داد: ما کاملا همراه مردم بوده و هستیم و تابع تصمیم های ستاد مدیریت بحران استان خوزستان خواهیم بود.

چرا نفت در بورس فروش نرفت؟

نماینده شرکت ملی نفت در بورس با تاکید بر اینکه فرآیند عرضه نفت خام در بورس ادامه دار خواهد بود، گفت: در فرآیند فروش نرفتن نفت در بورس، ایراد تکنیکی وجود ندارد و بورس هم تحت تاثیر شرایط است.

امیرحسین تبیانیان با تاکید بر اینکه وزارت نفت مکلف است طبق قانون بودجه سال جاری، ماهانه شش میلیون بشکه نفت سنگین و سبک و میعانات گازی در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه کند، اظهار کرد: وزارت نفت در سال 1397 نظرات کارشناسان را برای تسهیل شرایط در عرضه نفت خام در بورس انرژی اعمال کرد.