آرشیو یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۳۴۰۲
سیاست
۲

خبر

با موافقت مقام معظم رهبری: جان باختگان قایق گمیشان شهید خدمت محسوب می شوند

پایگاه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری: با موافقت مقام معظم رهبری، نیروهای جهادی مردمی جان باخته در حادثه واژگونی قایق در شهر گمیشان «شهید خدمت» محسوب می شوند. جان باختگان این حادثه شامل تعدادی از امدادگران اهل سنت نیز بوده اند. حضرت آیت الله خامنه ای با درخواست نماینده ولی فقیه در استان گلستان برای «شهید خدمت» اعلام شدن امدادرسانان جهادگر مردمی جان باخته در حادثه واژگونی قایق در سیل گمیشان موافقت کردند. شامگاه ششم فروردین ماه 98 قایق حامل نیروهای مردمی که برای جلوگیری از نفوذ سیلاب به شهر گمیشان تلاش می کردند، واژگون شد که در این حادثه شش نفر از جهادگران جان باختند.

وزیر اطلاعات: حرکت نابخردانه ترامپ ایران را یکدل کرد

ایرنا: وزیر اطلاعات در عسلویه گفت: حرکت نابخردانه ترامپ در تروریسم شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به یکدلی، وحدت و هم گرایی در بین مردم و نیروهای ما اعم از مسلح، دستگاه های مدنی، کشوری و لشکری شد. این وحدت و همدلی باعث شد همه در لوای رهبری ولی امر مسلمین از سپاه حمایت و اعلام کنند که سپاهی هستیم.

حجت الاسلام محمود علوی افزود: این اعلام سپاهی بودن جانانه ترین سیلی را به گونه ترامپ نواخت و این پاسخ بسیار محکمی بود که ترامپ از تمامیت ملت ایران دریافت کرد. شاید اگر می خواستیم این حد سرمایه اجتماعی برای سپاه به وجود آوریم به این سادگی امکان پذیر نبود ولی ترامپ این کار را کرد و سرمایه عظیم اجتماعی ملت را پشت سپاه قرار داد.

او گفت: از هم اکنون متحدان آمریکا در خفا به ما پیشنهاد مذاکره می دهند چون دیدند ترامپ با تمامی سروصداها هیچ غلطی نکرد.