آرشیو سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۵
رسانه: بین الملل
۸

تعرض وزیر صهیونیست به حریم مسجد الاقصی

وزیر تندروی رژیم صهیونیستی همراه با ده ها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین و به نقل از منابع محلی، اوری آریل وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی دیروز در سومین روز از عید یهودی پسح همراه با شهرک نشینان صهیونیست وارد مسجد الاقصی شد. شهرک نشینان صهیونیست در چندین دسته متوالی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

صهیونیست ها پس از تعرض به مسجد الاقصی در محوطه های مختلف آن اقدام به قدم زنی کردند و راهنمایان آنها توضیحاتی در مورد معبد کذایی یهود ارائه دادند. شهرک نشینان صهیونیست همچنین اقدام به برگزاری مراسم و آموزه های آیین یهود در داخل مسجد الاقصی کردند.

از سوی دیگر، رژیم اشغالگر اسرائیل از روز گذشته حرم ابراهیمی را بست تا امنیت را در این مکان مقدس برای برگزاری جشن های عید پاک یهودی توسط شهرک نشینان برقرار کند.

حفظی ابو سنینه، مدیر حرم ابراهیمی در این باره گفت: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در یک اقدام متجاوزانه صبح دیروز حرم ابراهیمی واقع در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری را به روی نمازگزاران مسلمان بستند تا شهرک نشینان یهودی جشن عید پاک یهودی را در این مکان برگزار کنند. ابوسنینه در بیانیه ای اعلام کرد، بستن حرم ابراهیمی به روی نمازگزاران مسلمان تعدی آشکار به این حرم و نیز تجاوز به حق مسلمانان در رفتن به اماکن عبادتی ویژه خودشان است که همه عرف و قوانین بین المللی آن را مشروع دانسته اند.