آرشیو چهار‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۲
سیاسی
۳

نخست وزیر پاکستان به مقام شامخ امام خمینی (ره) ادای احترام کرد

دعوت عمران خان از سیدحسن خمینی برای سفر به پاکستان

نخست وزیر پاکستان در پایان سفر دو روزه خود به ایران در حرم مطهر امام خمینی(ره) حاضر شد و به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کرد.به گزارش جماران، عمران خان در حاشیه این مراسم با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار کرد. وی با اشاره به آغاز سفرش به ایران با حضور در مشهد مقدس و نیز دیدار با رهبر معظم انقلاب، گفت: البته ملاقات با آیت الله خامنه ای فقط سیاسی نبود و یک ملاقات روحانی هم بود.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به دیدارش با رئیس جمهوری روحانی افزود: ما با آقای رئیس جمهوری درباره خیلی موضوعات از جمله تروریسم، که امنیت ما را به خطر انداخته، صحبت کردیم. این یک مشکل در کشور ما است و ارتش ما کار زیادی می کند که تروریسم را از منطقه بردارد.وی ادامه داد: برای ما دعا کنید که مشکلات امنیتی و اقتصادی ما برطرف شود. ما می خواهیم روابط اقتصادی و فرهنگی ایران با پاکستان بیشتر شود و می کوشیم که روابط دو کشور بیشتر باشد و مردم دو کشور راحت تر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی در انتخابات به عمران خان گفت: اعتماد مردم پاکستان سرمایه بزرگی برای شما است. ان شاء الله دوره شما دوره بسیار خوبی برای پاکستان باشد. پاکستان جزء بسیار بزرگی از جهان اسلام است. نخست وزیر پاکستان در پایان این دیدار از حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی برای سفر به پاکستان دعوت کرد.