آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۷۰۴۲
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

تکذیب شایعه فرار یکی از فرماندهان سپاه

خبر اول اینکه، در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اینکه فرمانده سابق حفاظت اطلاعات سپاه از کشور خارج شده و درخواست پناهندگی سیاسی داده است، سردار علی نصیری این شایعات را تکذیب کرد. نصیری، فرمانده سابق حفاظت سپاه در گفت وگو با سایت سراج 24، گفت: مراسم تودیع بنده در روز شنبه انجام شد و این مساله عادی سازمانی است.

برخلاف آن چیزی که اعلام شد بنده پس از مراسم تودیع ایران را ترک نکرده و موضوع خاصی نیز نبوده است. سردار نصیری افزود: آن چیزی که اعلام شد صرفا یک شیطنت رسانه ای بوده است. ما پاسدار نظام و سرباز ولایت هستیم و جان مان را برای نظام و انقلاب و رهبرمان گذاشته و هرگز از این مسیر کنار نخواهیم رفت. دشمنان علاقه دارند از هر موضوعی به نفع خود بهره برداری کنند، اما ما همچنان پاسدار این نظام و انقلاب هستیم.

نظر مطهری درباره اعضای مجمع تشخیص مصلحت

خبر دیگر اینکه ،نایب رئیس مجلس گفت: اگر ما به کارگروه ویژه مالی نپیوندیم، مشکلات بیشتری برای روابط بانکی و مالی مان ایجاد می شود. علی مطهری در گفت وگو با عصر ایران، با اشاره به فرصت چهارماهه FATF به ایران و ضرورت تصمیم گیری سریع تر مجمع در مورد دو لایحه باقیمانده گفت: اینکه مجمع باید با سرعت در این مورد تصمیم گیری کند با تشخیص خودشان است.

مطهری در مورد برخی گمانه ها در رابطه با فضای منفی در مجمع نسبت به این لوایح گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی از خودشان رای ندارند یعنی استقلال فکر ندارند، اینها منتظر پیامی هستند، اگر اشاره ای شود، همه اعضا موافق می شوند و اگر اشاره برعکس باشد، همه مخالف می شوند.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام استقلال فکر ندارند در حالی که طبق قانون، مجمع تشخیص بازوی مشورتی رهبری است و این افراد باید فکر و مشورت بدهند نه اینکه خود منتظر اشاره ای باشند.