آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
اقتصادی
۴

سرپرست سازمان تامین اجتماعی:

افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از همین ماه اعمال می شود

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه «اگر هفته بعد مصوبه هیئت دولت را بگیریم افزایش حقوق را از اردیبهشت ماه اعمال می کنیم» گفت: میزان این افزایش 13 درصد به علاوه 261 هزار تومان نقد است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن زدا در نشست خبری که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، با اشاره به روند افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار کرد: بازنشسته های ما دو دسته حداقلی بگیر و سایر سطوح درآمدی هستند که طبق ماده 111 قانون تامین اجتماعی میزان افزایش حقوق حداقلی بگیران از سوی شورای عالی کار مشخص می شود و ما دخالتی در آن نداریم.

وی افزود: برای سایر سطوح درآمدی جلسه ای با حضور کانون بازنشستگان برگزار شد. ما پنج سناریو داشتیم و کانون بازنشستگان نیز پیشنهادی ارائه داده بود که در سناریوهای ما هم بود و در نهایت همین سناریو مورد موافقت قرار گرفت.

ما مصوبه هیئت مدیره تامین اجتماعی را گرفته ایم و اگر هفته بعد مصوبه هیئت دولت را بگیریم افزایش حقوق را از اردیبهشت ماه اعمال می کنیم که تحول بزرگی است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هرچقدر زودتر افزایش ها را اعمال کنیم بهتر است گفت: میزان این افزایش 13 درصد به علاوه 261 هزار تومان نقد است. سال 98 مبلغ 17هزار میلیارد تومان بابت افزایش دستمزدها متحمل هزینه شدیم که البته سازوکارها آماده اند تا بعد از تصویب در هیئت دولت آن را اجرا کنیم. مابه التفاوت افزایش حقوق ها را نیز در ماه های بعد

می پردازیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش خبرنگار «کیهان» درباره دوشغله ها و مدیران بازنشسته شرکت های تابعه تامین اجتماعی گفت: از اعضای هیئت مدیره بازنشسته و دوشغله خواستیم که بروند و استراحت کنند، برخی پذیرفتند و برخی را خودمان مشمول کردیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی همچنین با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به سیل زدگان گفت: جرائم دیرکرد پرداخت حق بیمه افراد سیل زده، بخشیده شد و فرصت جدیدی برای اعتراض و یا کمیسیون پزشکی و پرداخت حق بیمه در اختیار آنها قرار می دهیم.