آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
صفحه آخر
۱۲

وزیر دفاع سریلانکا: بمب گذاری های سریلانکا به تلافی حملات تروریستی نیوزیلند انجام شده است

وزیر دفاع سریلانکا دو روز بعد از انفجارهای مرگبار در این کشور ، شمار تلفات این عملیات تروریستی را 321 نفر اعلام کرد و همچنین خبر داد که این بمب گذاری ها در پاسخ به حملات تروریستی اخیر در نیوزیلند صورت گرفته است.

«وآن ویجه واردن» وزیر دفاع سریلانکا دیروز اعلام کرد، تحقیقات اولیه نشان می دهد که انفجارهای روز یکشنبه این کشور، در پاسخ به حمله علیه نمازگزاران دو مسجد شهر «کرایست چرچ» در نیوزیلند صورت گرفته است. بر اثر حمله به دو مسجد در کرایست چرچ، که 24 اسفند اتفاق افتاده، حدود 50 نمازگزار جان خود را از دست داده و 30 تن دیگر نیز مجروح شده اند.

مسیحی و خارجی بودن بسیاری از قربانیان انفجارهای سریلانکا، اظهارات وزیر دفاع این کشور را تایید می کند.

پیش از این، دولت سریلانکا رسما گروه موسوم به «جماعت ملی توحید» را مسئول انفجارهای مرگبار و حملات تروریستی روز یکشنبه اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر دفاع سریلانکا همچنین اعلام کرد، شمار تلفات انفجارهای روز یکشنبه به 321 نفر رسیده و مجروحان این انفجارها نیز 500 تن اعلام شده است. سازمان ملل نیز اعلام کرد، دست کم 45 کودک در میان قربانیان این حملات تروریستی بوده اند. حداقل 35 نفر از کشته شدگان نیز خارجی بوده اند.

یکشنبه گذشته هشت انفجار در سه شهر سریلانکا، از جمله «کلمبو»، به وقوع پیوسته و سه کلیسا، چهار هتل و یک باغ وحش محل های وقوع این انفجارها بوده اند.

بر اساس آخرین گزارش ها، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجارها در سریلانکا را به عهده گرفته است. این گروه بدنام که تحت حمایت سرویس های جاسوسی غربی ها قرار دارد، تاکنون بسیاری از انسان های مسلمان و غیرمسلمان را به قتل رسانده است.

در کل، کشتن انسان های بی گناه، در اسلام و دیگر ادیان، امری مذموم و ناپسند است و هر کسی و یا گروهی چه مسلمان و چه غیر مسلمان، که دست به چنین اقداماتی بزند، جنایتکار محسوب می شود و اقدام او، غیر انسانی است.