آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
صفحه آخر
۱۲

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به فیس بوک رفت!

«فیس بوک» می گوید یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا را به عنوان مشاور حقوقی خود استخدام کرده است. پیش از این اعلام شده بود، این شبکه اجتماعی اطلاعات میلیون ها کاربر خود را در اختیار مراکز اطلاعاتی آمریکا قرار داده است.

ارتباط مراکز قدرت و اطلاعاتی برخی کشورهای غربی مدعی آزادی بیان با رسانه ها و شبکه های اجتماعی به ظاهر مستقل، امری است که دیگر بر کسی پوشیده نیست. همین چند ماه پیش بود که اعلام شد، غول هایی مثل گوگل و فیس بوک اطلاعات شخصی کاربران خود را مخفیانه در اختیار این مراکز گذاشته اند. حالا خبر رسیده فیس بوک یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا را به تیم مدیریتی خود اضافه کرده است.

به گزارش فارس، فیس بوک در این باره اعلام کرده «جنیفر نیوزید» مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا به عنوان مشاور حقوقی فیس بوک منصوب و جایگزین «کالین استرچ» شده است. «نیوزید» از ژانویه 2018 میلادی (دی ماه 1396) در وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار بوده است. وی در دولت «جرج بوش پسر» نیز عهده دار سمت قائم مقام ارشد دادستان کل و مشاور حقوقی کاخ سفید بوده است.

شبکه اجتماعی فیس بوک همواره در طول سالیان فعالیت خود از طرف بسیاری از گروه های سیاسی- اجتماعی مورد نقد شدید قرار داشته است. عمده اتهامی که این گروه ها به فیس بوک وارد می کنند ارتباط نزدیک میان این شبکه اجتماعی با سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیستی و نقض حریم خصوصی کاربران است. این موضوع زمانی که فیس بوک، در سال 2018 (1397) صفحه رسمی «خبرگزاری فلسطینی صفا» را که قریب به یک میلیون نفر دنبال کننده داشت، بدون هیچ توضیحی مسدود کرد، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.