آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
صفحه آخر
۱۲

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم رژیم صهیونیستی را «نژادپرست» خواند

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، رژیم صهیونیستی را یک رژیم نژادپرست دانست و رفتارهای تل آویو با فلسطینی ها را محکوم کرد.

این سناتور برجسته دموکرات، رژیم صهیونیستی با نخست وزیری بنیامین نتانیاهو را یک رژیم نژادپرست ارزیابی کرده و گفته رفتار رژیم تل آویو با فلسطینی ها کاملا ناعادلانه و غیرمنصفانه است: «ائتلاف راستگرای رژیم اسرائیل به رهبری نتانیاهو یک رژیم نژادپرست است. من ضد اسرائیلی نیستم ولی واقعیت این است که نتانیاهو یک سیاستمدار راستگرای افراطی است که تصور می کنم رفتار کاملا ناعادلانه ای با فلسطینی ها دارد.»

بحث استیضاح ترامپ، همچنان داغ

اما همزمان با انتشار گزارش «مولر»، رئیس پرونده تحقیقات ادعایی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که خشم ترامپ و جمهوری خواهان را به دنبال داشته، «کامالا هریس» سناتور آمریکایی و یکی دیگر از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری گفت: «مجلس نمایندگان باید اقدامات لازم برای استیضاح ترامپ را انجام دهد. به نظر من گزارش رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه نشان می دهد که شواهد روشنی در خصوص جلوگیری از اجرای عدالت توسط ترامپ وجود دارد... ما دلایل خوب و روشنی داریم تا بر این باور باشیم که تحقیقات رابرت مولر شواهدی را نشان می دهد که این رئیس جمهور و دولتش در روند انسداد و جلوگیری از اجرای عدالت دست داشته اند. من بر این باورم که کنگره باید اقدامات لازم برای استیضاح رئیس جمهور را انجام دهد.»

وی همچنین تاکید کرد: «البته نتایج تحقیقات مولر درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نشان می دهد که کمپین انتخاباتی ترامپ هیچ گونه تبانی یا همکاری با روسیه نداشته است ولی مولر نتوانسته است به این جمع بندی برسد که آیا ترامپ مانع از اجرای عدالت شده است یا نه.»