آرشیو چهار‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۲۲۱۶۸
شهرستان ها
۷

دولت 222 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مازندران تخصیص داد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت که دولت برای کمک به خسارت دیدگان ناشی از سیل اخیر در این استان حدود 222 میلیارد تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است.

مفید غلامی راد افزود : حدود 64 میلیارد تومان از کمک های بلاعوض برای خسارت واحدهای مسکونی و تجاری اختصاص یافت که به طور میانگین در قالب کمک معیشتی و تعمیراتی به هر خانوار تا سقف 50 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی با اعلام اینکه بخشی از کمک های معیشتی و تعمیراتی تاکنون پرداخت شده است ، گفت : 158 میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تخصصی دولت هم برای بخش کشاورزی است که توزیع می شود.

غلامی راد توضیح داد : کمک بخش کشاورزی بر اساس برنامه ریزی برای هر هکتار زمین زراعی تا سقف 20 میلیون ریال و باغات نیز 50 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

براثر سیل اخیر در مازندران حدود 6 هزار و 500 واحد مسکونی دچار خسارت شد.

دبیر شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران افزود : برای هر واحد دامداری نیز 50 میلیون ریال ، هر راس دام سبک تا سقف پنج میلیون ریال و دام سنگین نیز 30 میلیون ریال کمک بلاعوض داده می شود.

وی مبلغ کمک بلاعوض پرداختی به واحدهای مرغداری را نیز حدود 40 میلیارد ریال در مجموع پیش بینی کرد و گفت: در سیل اخیر 46 مرغداری گوشتی با 500 هزار قطعه و مرغ مادر نیز دو واحد با 100 هزار قطعه تخریب شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت : همچنین دولت برای کمک به کشاورزان سیلزده و رونق تولید نیز 458 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مازندران تخصیص داد.

وی اضافه کرد : در مجموع میزان کمک های بلاعوضی که دولت برای جبران خسارت های ناشی از سیل به این استان اختصاص داد حدود 20 درصد از کل بودجه عمرانی سال گذشته است.