آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۴۳۴۳
سیاست
۲
قضا

تغییرات قوه قضاییه اتوبوسی نیست

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تغییرات در قوه قضاییه و انتشار خبرهایی در خصوص تغییر دادستان تهران، بیان کرد: «اگر خبری باشد رسما اعلام خواهد شد چون براساس گمانه زنی نمی شود اظهار نظر کرد.» به گزارش ایسنا؛ وی افزود: «تا این ساعت هیچ تغییری در این حوزه اتفاق نیفتاده است.» سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با برگزاری نشست های خبری سخنگو هم توضیح داد: «دفتر سخنگو فعال خواهد شد و ارتباط مان با جامعه رسانه ای کشور را از طریق دفتر سخنگو در نشست ها و در غیر آن برقرار خواهیم کرد. همچنین آن را براساس سیستم تعریف شده کاملا منظم ساماندهی می کنیم.» اسماعیلی در خصوص تغییرات دیگر در قوه قضاییه گفت: «به طور طبیعی اگر بخواهد تغییری انجام شود باید ابتدا تغییرات در رده های دیگر صورت گرفته و به مرور به رده های پایین تر برسد.» وی افزود: «تغییرات در قوه قضاییه همیشه حساب شده، دقیق و کارشناسی بوده و مثل تغییرات در جریانات سیاسی نیست که به صورت گسترده و اتوبوسی باشد.» رییس کل دادگستری تهران خاطرنشان کرد: «اطلاعات مربوط به تغییرات جدید در قوه قضاییه را هر وقتی اتفاقی رخ داد و تغییری صورت پذیرفت حتما به نحو مقتضی اعلام خواهیم کرد.»پیش از این غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه بود که اولین تغییر در جریان تغییرات مدیریتی دستگاه قضا بعد از حضور سید ابراهیم رییسی شامل حال او شد. اژه ای از سخنگویی قوه قضاییه کنار رفت و غلامحسین اسماعیلی، رییس دادگستری تهران به عنوان سخنگو انتخاب شد؛ با این حال اژه ای همچنان در سمت معاون اولی رییس قوه قضاییه قرار دارد.

دومین تغییر مربوط به ریاست دیوان عالی کشور بود. در جلسه روز شنبه رییس دستگاه قضا با قضات دیوان عالی کشور، رییسی اعلام کرد که کریمی، رییس دیوان عالی کشور از زمان آملی لاریجانی تمایل به بازنشستگی داشته و تلویحا بیان کرد که او از این سمت کنار گذاشته شده است.

صحبت هایی هم در مورد تغییرات دادستان کل شنیده می شود که هنوز رفتن او قطعی نشده است. همچنین رییسی باید جایگزین اسماعیلی را نیز انتخاب و معرفی کند.