آرشیو دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، شماره ۳۴۰۳
حوادث
۱۱
پنج قاره

پنج قاره

توفان مرگبار در شرق ایالت تگزاس

مقامات ایالتی آمریکا از وقوع توفانی شدید در شرق تگزاس و کشته شدن دو کودک در پی سقوط درختی روی یک خودرو خبر دادند. به گفته پلیس آمریکا، روز شنبه در پی توفان مخربی که تگزاس را درنوردید، سقوط درخت روی یک خودرو منجر به کشته شدن در دم دو کودک سه و هشت ساله شد که به همراه والدین خود داخل خودرو بودند. بررسی های اولیه خسارات حاکی از آن است که گردبادی با سرعت بیش از 225 کیلومتر بر ساعت شهرستان «رابرتسون» تگزاس را درنوردیده است. گزارش ها حاکی از آسیب دیدن چندین نفر در این توفان بوده و خسارات زیادی، از جمله سقوط بسیاری از درختان، سقف خانه ها و تخریب ساختمان ها متوجه این شهرستان شده است. همچنین دو شهر «برموند» و «فرانکلین» تگزاس نیز در پی این توفان با قطعی کامل برق در شهر مواجه شدند.

اسباب بازی های مرگ آور در آمریکا جان ده ها کودک را گرفت

در پی مرگ ده ها کودک در آمریکا، یک شرکت تولیدکننده اسباب بازی تصمیم گرفت یکی از محصولات خود را از بازار جمع کند. وسایل ساخت یک شرکت آمریکایی برای این شرکت اسباب بازی دردسرآفرین شده است. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی در آمریکا اعلام کرد شرکت اسباب بازی سازی «فیشر- پرایس» به صورت داوطلبانه یک نوع محصول خودش را از بازار جمع آوری کرده است. فراخوان جمع آوری این محصول پس از جان باختن بیش از 30 کودک رخ داده است. این شرکت آمریکایی ملزم شده محصول مذکور را پس از تحویل گرفتن از مشتریان از بازار خارج کند و پول مصرف کنندگان را به آنها پس بدهد. این شرکت آمریکایی از 90 سال پیش به ساخت وسایل خاص کودکان، از جمله اسباب بازی مشغول است.

برخورد مرگ بار بالگرد با هواپیما در نپال

برخورد صبح دیروز یک فروند بالگرد با یک هواپیما در فرودگاه «لوکلا»ی نپال، سبب کشته شدن حداقل چهار نفر و جراحت پنج نفر دیگر شد. یک بالگرد متعلق به خطوط هوایی «ماناگ ایر» نپال با یک هواپیمای خطوط هوایی «سامیت ایر» در فرودگاه «لوکلا» در این کشور برخورد کرد. به نوشته روزنامه «نپالی تایمز»، بر اثر این برخورد، حداقل چهار نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. یک خلبان و نیروهای پلیس جزء قربانیان برخورد بالگرد و هواپیما در نپال بودند.