آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۶
زندگی: دانش
۱۵
دانش فضایی

اندیشه های تازه ایلان ماسک با الهام از تماشای سریال معروف

افزودن بال اژدها به فضاپیمای استارشیپ

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل اسپیس ایکس، با الهام گیری از فصل جدید سریال بازی تاج و تخت، به تازگی در توییتر پیشنهاد داد به فضاپیمای در دست ساخت استارشیپ، بال های اژدها افزوده شود. استارشیپ نام وسیله نقلیه فضایی آتی اسپیس ایکس است که قصد دارد انسان را به مریخ و فراتر از آن ببرد.

به گزارش زومیت و به نقل از Inverse، آقای ماسک در پاسخ به توییت فیلمسازی به نام دنی شپرد درباره فصل تازه سریال بازی تاج و تخت در توییتر گفت: با بال های غشایی فولادی همچون اژدها، احتمالا می توانیم دمای ایجادشده ناشی از ورود مجدد استارشیپ به جو را به هزار درجه سانتی گراد کاهش دهیم که دراین صورت، به خنک سازی کل سطح نیازی نخواهیم داشت.

باتوجه به شخصیت شوخ طبع و خاص ماسک در توییتر، بعید به نظر می رسد وی کاملا جدی باشد. این کارآفرین مشهور عرصه فناوری عادت دارد ارجاع های فرهنگ عامه را به نحوی چاشنی فعالیت های تجاری اش کند؛ جالب این که وقتی از ایلان ماسک پرسیده شد از بین یک تا 10 چقدر درباره ایده بال اژدها جدی است، وی در جواب گفت: 5/6 !

استارشیپ احتمالا بلندپروازانه ترین پروژه اسپیس ایکس تا امروز محسوب می شود. این فضاپیما به نحوی طراحی شده که بتواند در آینده، صد نفر را به مریخ و مقاصد احتمالی دیگر حمل کند. استارشیپ برخلاف پیشرانه به کاررفته در موتورهای مرلین و راکت های مشابه، به 27 موتور رپتور با سوخت اکسیژن مایع و متان مجهز خواهد بود. اسپیس ایکس قصد دارد با هدف برداشت منابع موردنیاز، نیروگاه های سوخت موشک روی مریخ راه اندازی کند. این نیروگاه ها می توانند با تامین سوخت گسترده، امکان بازگشت مجدد به زمین را در اختیار کاوشگران سیاره سرخ قرار دهند.

اسپیس ایکس درحال یافتن مواد جدید برای ساخت استارشیپ است و از زمان نخستین رونمایی این فضاپیما در اواخر تابستان 1396، به طراحی جدیدی برای توسعه آن روی آورده است.