آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۶
ورزش
۱۷

هت تریک رضا یزدانی در آسیا

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت های 5 وزن نخست قهرمانی آسیا با 3 مدال طلای رضا اطری، بهمن تیموری و رضا یزدانی و 2 مدال برنز پیمان بیابانی و یونس امامی پیشتاز شد.

در روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی 2019 آسیا در شی آن چین، رضا اطری نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل کوم سونگ کانگ دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018 از کره شمالی با نتیجه 9 بر 3 به برتری رسید و اولین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت. در وزن 79 کیلوگرم، بهمن تیموری ندر دیدار فینال برابر پراوین رانا دارنده مدال برنز آسیا 2012 از هند با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد. رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلا و 2 برنز جهان نیز پس از 2 سال دوری از میادین، در دیدار فینال به مصاف باتزول اولزیسایخان از مغولستان رفت و در حالیکه تا یک دقیقه و نیم به پایان مبارزه 4 بر 2 عقب بود در نهایت با نتیجه 7 بر 4 به برتری رسید و سومین مدال طلای خود در آسیا را بر گردن آویخت.

بهنام احسان پور در 61، محمد نخودی در 74، کامران قاسم پور در 86، علیرضا کریمی در 92 و یدالله محبی در 125 کیلوگرم 5 نماینده دیگر ایران در این رقابت ها هستند که امروز به مصاف رقبایشان می روند.