آرشیو چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۵۳۶۶
حوادث
۱۹

بخشش قاتل پدر قبل از محاکمه

پسر جوانی که به خاطر خواب های آشفته پدرش را کشته بود از سوی خواهرش بخشیده شد و از مجازات قصاص نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، وحید 31 ساله متهم است دوازدهم آذر سال گذشته در خانه ویلایی شان در حوالی خیابان باهنر پایتخت پدر 60 ساله اش را با ضربه های مرگبار چکش به قتل رساند و جسد او را به آتش کشید . متهم یک روز بعد بازداشت و با اعتراف به قتل و بازسازی صحنه جنایت روانه زندان شد.

پس از چهار ماه، او دو روز پیش از زندان برای شرکت در آخرین جلسه بازپرسی نزد احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و گفت: حال روحی ام بد است و دیگر تحمل زندان ندارم، به خاطر اعتیادم به شیشه با پدرم درگیر بودم. پنج سال بود که او مدام به خواب های آشفته ام می آمد، اذیت می شدم و کابوسم شده بود. آن شب پدرم مشغول تماشای تلویزیون بود که با سنگ و ضربه های چکش اورا کشتم وجسد را آتش زدم. می خواستم عمویم که برایم کاری پیدا نکرده بود را هم با سلاح بکشم که دستگیر شدم.

متهم به زندان بازگشت تا این که دیروز خواهر متهم باحضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، برادرش را بخشید و به بازپرس جنایی گفت: والدینمان سال ها پیش جدا شدند. من هم چند سال قبل ازدواج کردم و در این سال ها پدرم را ندیدم. زمانی که از مرگ او باخبر شدم ناراحت شدم. برادرم در زندان شرایط روحی اش بدتر شد. او را می بخشم و وی را قصاص نمی کنم.

بنابراین، پرونده او با صدور جلب به دادرسی از جنبه عمومی جرم برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.