آرشیو پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، شماره ۴۵۹۱
بازار دیجیتال
۱۳
تازه های استارت آپی

تپسی : اطلاعات رانندگان مصون است

منبع: ایرنا

مشکل نفوذ به یکی از سرورهای جانبی تپسی حل شد و این شرکت حالا اطمینان حاصل کرده اطلاعات رانندگان مصون است و در دسترس کسی بیرون از شرکت قرار ندارد. مدیرعامل استارت آپ تاکسی اینترنتی تپسی از رفع کامل مشکلات نفوذ به سرور جانبی رانندگان خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته تیم تپ سی، پلیس فتا و مرکز ماهر، موضوع نفوذ به سرور جانبی رانندگان به طور کامل برطرف شده است. به گفته میلاد منشی پور، سرور مورد نظر شامل آرشیو فاکتور سفرهای 60 هزار راننده فعال و 180 هزار راننده غیرفعال برای سال های 95 و 96 بوده و هیچ گونه اطلاعاتی از مسافران، مسیر سفرها، مبدا و مقصد، جزئیات سفرها یا اطلاعات حساب های بانکی رانندگان در آن نبوده است.

وی گفت: به محض اطلاع از نفوذ صورت گرفته، بلافاصله دسترسی به سرور مسدود و این موضوع به طور شفاف با نهادهای مربوطه و با مردم در میان گذاشته شد. مدیرعامل تپسی افزود: طی این چند روز موضوع به طور دقیق بررسی شد و ادله موجود نشان داد تنها دسترسی صورت گرفته، توسط یک شخص فعال در حوزه امنیت داده از اوکراین بوده است. منشی پور در ادامه گفت: این شخص یک هکر نیست و سوابق گذشته وی نشان می دهد هدفش، شناسایی نقاط ضعف در سرور شرکت های بزرگ دنیا و کمک به رفع آنها بوده است. طبق بررسی های ما و اعلام وی در توییتر، او صرفا بخش اندکی از اطلاعات را به صورت نمونه برداشته و هیچ گاه اطلاعات سرور مربوطه را به طور کامل دریافت نکرده است.

به گفته مدیرعامل تپسی، این اطمینان حاصل شده که فرد مذکور همان بخش اندک اطلاعات را هم به طور کامل از بین برده و اکنون می توانیم بگوییم نشتی وجود ندارد و اطلاعات رانندگان شرکت امن است. مدیرعامل تپسی گفت: موضوع امنیت اطلاعات از اولویت های اصلی شرکت است و به رغم اینکه ماجرای اخیر خسارتی برای رانندگان به بار نیاورد؛ اما به زودی اقدامات عملی تپسی برای جلوگیری از بروز موارد این چنینی را اعلام خواهیم کرد. به دنبال این اتفاق، میلاد منشی پور، مدیرعامل تپسی، مسوولیت این موضوع را به عهده گرفت و از کاربران و رانندگان بابت آن عذرخواهی کرد. همچنین بازبینی فرآیندها و رویه های امنیتی و بهبود آن در جهت ارتقای سیستم امنیت داده، در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.